ChristianMatch
 


Forum

welke namen geef jij je kind?
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 18:53
 
Iedereen heeft een roepnaam.
Vaak dezelfde naam die je ouders je bij je geboorte hebben gegeven, een enkeling veranderd deze naderhand zelf.

Hoe hebben jullie de namen van je kinderen gekozen?
Vernoemd naar jezelf, een ouder of grootouder?
Dit was tot voor 50 jaar vrij gangbaar. Doordat mijn vader bij het vernoemen aan zijn moeders kant vernoemd werd, is hij de eerste oudste zoon in onze familie die geen Piet of Pieter heet sinds 1690.

Sommigen kiezen voor een fantasie of modenaam of juist voor een bijbelse naam.
Ook voetballers of muzikanten bijvoorbeeld schijnen nogal eens vernoemd te worden.

Benieuwd naar jullie verhaal!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 19:57
 
Ik begon al vrij snel in de zwangerschap na te denken over namen, voor een jongen én een meisje!
De tweede naam voor een jongen daar waren we al snel uit...maar ook over het feit dat we dat geen leuke roepnaam vonden!
Maandenlang heb ik gepiekerd en tenslotte, heel simpel, aan God gevraagd wat dan de eerste naam moest zijn...
Ineens kwam ik overal Lukas 19:8 tegen...op zich niet een bijzonder vers misschien, maar als je bedenkt dat ik op 19 Augustus uitgerekend was...toch wel een beetje?!
Ik wist toen nog niet eens zeker of het een jongetje of een meisje zou worden...de echo...eh...mevrouw keek dus raar op toen ik haar bij binnenkomst al vertelde dat het een knul was, en nog gekker toen de echo zelf dit bevestigde. Tsja... Knipoog smiley

*Lukas Joshua >>> Het licht, gered door de Heer*

We hebben overigens zijn eerste naam wel afgekort als roepnaam!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 20:04
 
Ik vind vernoemen een drama.

De oudste heb ik vernoemd naar beide moeders, om wat sneller klaar te zijn met vernoemen en men toch eigenlijk wel verwachtte dat men vernoemd werd.
De volgende twee zijn ook vernoemd dus, omdat je anders weer een of andere opa of oma voorbij loopt.

Ik heb altijd spijt gehad dat ik de eerste heb vernoemd.
Wel gaf ik er een ruime draai aan, dus pakte de doopnamen van de ouders en bakte daar( naar mijn idee) wat leuks van.

Zo heten ze uiteindelijk:
Zaïrah,(Prinses, Aura, Koningin, Morgenstond)
Marith(Parel van de zee, Wat me herinnerde aan de parel in Gods hand)
Yoran( God is verheven)
met hun roepnamen, maar er zitten een stel afschuwelijke doopnamen achter.

Nee...Voor mij hoeft dat vernoemen niet.
Het belangrijkste waar ik altijd naar keek was de betekenis van de naam.
Vraag me niet waarom...zal wel een tik zijn Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JOLAN931
op maandag 28 juni 2010, 20:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:14
 
mijn oudste zoon heet Marcello - doopnaam Maarten Lodewijk, roepnaam van beide opa's van hem.

de jongste heet Angela - doopnaam Adriana Allewijna, stukjes doopnaam beide oma's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:22
 
PIETER649 schreef:
Iedereen heeft een roepnaam.
Vaak dezelfde naam die je ouders je bij je geboorte hebben gegeven, een enkeling veranderd deze naderhand zelf.

Hoe hebben jullie de namen van je kinderen gekozen?
Vernoemd naar jezelf, een ouder of grootouder?
Dit was tot voor 50 jaar vrij gangbaar. Doordat mijn vader bij het vernoemen aan zijn moeders kant vernoemd werd, is hij de eerste oudste zoon in onze familie die geen Piet of Pieter heet sinds 1690.

Sommigen kiezen voor een fantasie of modenaam of juist voor een bijbelse naam.
Ook voetballers of muzikanten bijvoorbeeld schijnen nogal eens vernoemd te worden.

Benieuwd naar jullie verhaal!! Lachende smiley

Mijn oudste dochter: Janita vernoemd naar haar oma Jantje
Mijn zoon : Karst vernoemd naar zijn pake Karst
Mijn zoon : Bert vernoemd naar oom Bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:40
 
MARY052 schreef:
Mijn oudste dochter: Janita vernoemd naar haar oma Jantje
Mijn zoon : Karst vernoemd naar zijn pake Karst
Mijn zoon : Bert vernoemd naar oom Bert




(tweeling)
Mijn oudste zoon Marco...gewoon een leuke naam.
Oudste dochter Jessica.....collega had kindje met die naam.
Jongste dochter Jansje Maria Heidi...Jansje....m.n moeders naam
Maria ......schoonmoeders naam
Heidi....gewoon een mooie naam.


Laatst aangepast door
EVA685
op maandag 28 juni 2010, 23:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 00:04
 
PIETER649 schreef:
Iedereen heeft een roepnaam.
Vaak dezelfde naam die je ouders je bij je geboorte hebben gegeven, een enkeling veranderd deze naderhand zelf.

Hoe hebben jullie de namen van je kinderen gekozen?
Vernoemd naar jezelf, een ouder of grootouder?
Dit was tot voor 50 jaar vrij gangbaar. Doordat mijn vader bij het vernoemen aan zijn moeders kant vernoemd werd, is hij de eerste oudste zoon in onze familie die geen Piet of Pieter heet sinds 1690.

Sommigen kiezen voor een fantasie of modenaam of juist voor een bijbelse naam.
Ook voetballers of muzikanten bijvoorbeeld schijnen nogal eens vernoemd te worden.

Benieuwd naar jullie verhaal!! Lachende smiley



Een naam met een betekenis vind ik wel het mooist en vernoemen is toch wel leuk. Mijn vader had graag vernoemd willen worden, ik deed dat niet omdat ik de naam niet mooi vond. Gelukkig voor mijn pa vernoemde mijn neef hem wel. Zijn tweede naam is een oude familienaam.
De betekenis van de namen van mijn zoon zijn: heer van het woud (heerser over chaos) en moed van een beer. Ik wenste mijn zoon daarmee inzicht, wijsheid, moed en kracht toe. Die alle zijn hem goed van pas gekomen en zullen dat altijd doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 00:20
 
mijn zoon heb ik een bijbelse naam gegeven
heb uiteindelijk gekozen voor Daniël
omdat ik het een mooie naam vind en omdat Daniël een groot vertrouwen had
zijn 2e naam is Dirk naar mijn oudste broer
Daniël betekent trouwens God is mijn rechter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 00:52
 
wij hadden al een meisjesroepnaam nog voor ik zwanger was gewoon omdat we die erg mooi vonden en een mooie betekenis had
Dominique (God toebehorend)daarnaast de beide oma's vernoemd omdat we er niet 1 over konden slaan maar alleen ook omdat we achter de betekenis stonden anders was het niet gebeurd,
nl Elisabeth(God is mijn eed) en agnes (rein en zuiver)
het mooie is dat we later van een pater hoorden dat de 1e letters in het latijns DEA ook de betekenis hebben ;God toebehorend.dus onze dochter behoort duidelijk bij God! Engeltje smiley
bij de 2e was de pa ervan overtuigd dat er weer een meisje kwam en hij wilde een naam die ik helemaal niet zag zitten,lol
toen ik stille tijd hield en dus aan het bidden was voor mijn nog ongeboren kind(we wisten toen nog niet wat het was)kreeg ik de naam Nathanael steeds in gedachten wat betekend ;geschenk van God.
dat komt maar 1x in de bijbel voor nl in Joh.1:46-52 en ik las het als een profetie dat dit kind dicht bij God zou leven,zijn 2e naam werd ook hier van de grootvaders maar daar die hetzelfde heettte was dat makkelijk al hebben we t ietsjes aangepast omdat ik theodorus nogal oudbollig vond klinken dus werd het Theodor wat betekend :vriend van God
dus Nathanael Theodor is een geschenk en vriend van God en dat straalt ie nu in zijn jonge leven al uit want hij is erg gelovig en doet zelfs mij versteld en soms beschaamd staan .zo jong leeft ie al dicht bij God als een echte vriend.
ik vond de betekenis van namen dus erg belangrijk omdat het vaak ook iets proclameerd over het leven van het kind.

zo had een vriendin van me een mooie naam voor haar ongeboren kind totdat ze achter de betekenis kwam ,toen heeft ze die maar vlug van hun lijstje geschrapt de betekenis was duivelsjong dus ja dat wilde ze als oprecht christen dus echt niet
weet niet meer wat de naam zelf was.

vandaar dat ik vind dat je best mag kijken en opletten wat je je kind mee wilt geven. Engeltje smiley


Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 29 juni 2010, 00:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 07:25
 
Ik heb dan wel geen kinderen maar toch een kleine bijdrage van mijn kant;

Zelf ben ik vernoemd naar mijn beide oma`s, al hebben mijn ouders die namen gelukkig iets hipper gemaakt; Catharina ( van Trijntje ) Martha (van Martje).

Zelf zou ik - als ik kinderen gehad zou hebben - ze zeker vernoemd hebben naar mijn overleden vader,
Een dochter zou Martine geheten hebben en een zoon Martin.
Mijn moeder had ik ook wel willen vernoemen maar dat zou een hoop fantasie gekost hebben, zij heet namelijk Bertha.
Maar die puzzel is mij "bespaard"gebleven Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 07:39
 
Als wij onze kinderen vernoemd zou hebben, zouden ze de volgende namen hebben: Fok of Hommo, Tiny of Zwaantje. Deze namen vonden we toch niet zo geschikt.

Mijn zoon heet Daniël Peter. We noemen hem Niels
Mijn eerste dochter heet(te) Annemiek Irene. Morgen zou ze 23 geworden zijn....
Mijn tweede dochter heet Nathalie Johanna.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 29 juni 2010, 07:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 08:28
 
PIETER649 schreef:
Iedereen heeft een roepnaam.
Vaak dezelfde naam die je ouders je bij je geboorte hebben gegeven, een enkeling veranderd deze naderhand zelf.

Hoe hebben jullie de namen van je kinderen gekozen?
Vernoemd naar jezelf, een ouder of grootouder?
Dit was tot voor 50 jaar vrij gangbaar. Doordat mijn vader bij het vernoemen aan zijn moeders kant vernoemd werd, is hij de eerste oudste zoon in onze familie die geen Piet of Pieter heet sinds 1690.

Sommigen kiezen voor een fantasie of modenaam of juist voor een bijbelse naam.
Ook voetballers of muzikanten bijvoorbeeld schijnen nogal eens vernoemd te worden.

Benieuwd naar jullie verhaal!! Lachende smiley

Ik kom uit een gezin van 8 kinderen en we zijn allemaal vernoemd.
De eerste naar de opa en oma s, de volgende naar mn pa en ma, en wie daarop volgde naar een oom en tante die zelf geen kinderen konden krijgen.
Dus wel gewoon de doopnamen , we hebben wel gewone Hollandse roepnamen gekregen. Lachende smiley
Geert-Suzan-John-Lydia-Carien-Rudie-Esmee-Linda.


Laatst aangepast door
CARIEN982
op dinsdag 29 juni 2010, 08:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 12:09
 
CARIEN982 schreef:
Ik kom uit een gezin van 8 kinderen en we zijn allemaal vernoemd.
De eerste naar de opa en oma s, de volgende naar mn pa en ma, en wie daarop volgde naar een oom en tante die zelf geen kinderen konden krijgen.
Dus wel gewoon de doopnamen , we hebben wel gewone Hollandse roepnamen gekregen. Lachende smiley
Geert-Suzan-John-Lydia-Carien-Rudie-Esmee-Linda.



Mijn zus en ik zijn ook vernoemt naar onze oma's en naar mn moeder.
Mijn ouders waren heel creatief, we hebben dus dezelfde namen maar dan in omgekeerde volgorde Gefrustreerde smiley
Aangezien onze oma's nou niet van die hele leuke namen hadden kregen we beiden gelukkig een totaal andere roepnaam dan onze doopnamen.

Dat ging dus jaren goed, tot ik naar Duitsland verhuisde. Hier kent men dat verschil tussen roepnaam en doopnaam niet, en word ik dus altijd aangeschreven met mn 1e doopnaam Geschokte, onthutste smiley .
Dus onze kleine krijgt strakjes zn roepnaam als 1e doopnaam en gaat als het een meisje zou zijn ook zeker NIET naar zn moeder of overgrootmoeder vernoemd worden!


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op dinsdag 29 juni 2010, 12:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 12:51
 
ANNETTE792 schreef:
Mijn zus en ik zijn ook vernoemt naar onze oma's en naar mn moeder.
Mijn ouders waren heel creatief, we hebben dus dezelfde namen maar dan in omgekeerde volgorde Gefrustreerde smiley
Aangezien onze oma's nou niet van die hele leuke namen hadden kregen we beiden gelukkig een totaal andere roepnaam dan onze doopnamen.

Dat ging dus jaren goed, tot ik naar Duitsland verhuisde. Hier kent men dat verschil tussen roepnaam en doopnaam niet, en word ik dus altijd aangeschreven met mn 1e doopnaam Geschokte, onthutste smiley .
Dus onze kleine krijgt strakjes zn roepnaam als 1e doopnaam en gaat als het een meisje zou zijn ook zeker NIET naar zn moeder of overgrootmoeder vernoemd worden!

Als ik ooit kinderen mag krijgen,
zou ik ze zeker vernoemen en de doopnamen van mn ouders geven.
Ik zou wel een hele leuke naam verzinnen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 15:31
 
toen mijn neefje (oudste zoon van mijn broer) geboren werd, was het een uitgemaakte zaak: familie-traditie heeft 'bepaald' dat de oudste zoon van de oudste zoon een 'Johan Frederik Coenraad' is. mijn broer is de 5e 'J.F.C.' van de familie, sinds de eerste JFC in 1801 vanuit Duitsland naar Nederland kwam. wat ik van mijn vader begrepen heb is er 1x een uitzondering geweest: dat was een Johan Christiaan Lodewijk.
en nee: mijn schoonzus had er niks tegenin te brengen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
(kon ze wel doen, maar had weinig zin Engeltje smiley )

vanuit de doopnamen zijn de roepnamen gedestilleerd:
mijn opa (JFC): Frits
mijn vader (JFC): Frits (handig...vandaar de toevoeging '-je' door mijn oma)
mijn broer (JFC): Coen
mijn neefje (JFC): Freek

de overige leden van ons gezin zijn allemaal vernoemd naar ooms/tantes. voornamelijk van moeders kant, aangezien die tak wat groter is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 17:30
 
ANNETTE792 schreef:
Mijn zus en ik zijn ook vernoemt naar onze oma's en naar mn moeder.
Mijn ouders waren heel creatief, we hebben dus dezelfde namen maar dan in omgekeerde volgorde Gefrustreerde smiley
Aangezien onze oma's nou niet van die hele leuke namen hadden kregen we beiden gelukkig een totaal andere roepnaam dan onze doopnamen.

Dat ging dus jaren goed, tot ik naar Duitsland verhuisde. Hier kent men dat verschil tussen roepnaam en doopnaam niet, en word ik dus altijd aangeschreven met mn 1e doopnaam Geschokte, onthutste smiley .
Dus onze kleine krijgt strakjes zn roepnaam als 1e doopnaam en gaat als het een meisje zou zijn ook zeker NIET naar zn moeder of overgrootmoeder vernoemd worden!




Klopt... geen van de opa's heet Adolf en geen van oma's heet Izebel Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:51
 
CHATULIEM619 schreef:
Als wij onze kinderen vernoemd zou hebben, zouden ze de volgende namen hebben: Fok of Hommo, Tiny of Zwaantje. Deze namen vonden we toch niet zo geschikt.

Mijn zoon heet Daniël Peter. We noemen hem Niels
Mijn eerste dochter heet(te) Annemiek Irene. Morgen zou ze 23 geworden zijn....
Mijn tweede dochter heet Nathalie Johanna.

Chat, heel veel sterkte morgen, je zult waarschijnlijk heel veel aan Annemiek denken.

Om nog even bij de les te blijven: Ik ben naar mijn beide opa's vernoemd. Eén van mijn opa's begreep dus helemaal niets van mijn eerste naam Marianne, toen hij door had dat ik niet naar mijn tante Martje was vernoemd maar naar hem (Martinus) schijnt hij nogal boos geweest te zijn, zijn naam was in de rokken gestoken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ik kan de beste man helaas niet meer laten weten dat ik meestal een broek draag. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BULLDOG524





Berichten: 109

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:19
 
Ons aankomende kind Smiley met dichtgeplakte mond gaat natuurlijk gewoon bulldog heten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:24
 
BULLDOG524 schreef:
Ons aankomende kind Smiley met dichtgeplakte mond gaat natuurlijk gewoon bulldog heten

Rens, ben je zwanger, of spreekt bull echt voor zijn beurt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:37
 
CHATULIEM619 schreef:
Als wij onze kinderen vernoemd zou hebben, zouden ze de volgende namen hebben: Fok of Hommo, Tiny of Zwaantje. Deze namen vonden we toch niet zo geschikt.

Mijn zoon heet Daniël Peter. We noemen hem Niels
Mijn eerste dochter heet(te) Annemiek Irene. Morgen zou ze 23 geworden zijn....
Mijn tweede dochter heet Nathalie Johanna.


Sterkte Chatuliem met Annemiek Irene...mooie naam trouwens Knipoog smiley
Je wordt er altijd weer aan herinnert hè, moeilijk hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:43
 
EVA685 schreef:
Sterkte Chatuliem met Annemiek Irene...mooie naam trouwens Knipoog smiley
Je wordt er altijd weer aan herinnert hè, moeilijk hoor.


Ook van mijn kant, Chatuliem, heel veel sterkte morgen!
Zo`n dag is altijd weer vervuld van herinneringen hè!
Ik zal voor je bidden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:44
 
BULLDOG524 schreef:
Ons aankomende kind Smiley met dichtgeplakte mond gaat natuurlijk gewoon bulldog heten

bulldog???? Verraste, verbaasde smiley ben je helemaal ................ Smiley met dichtgeplakte mond Geschokte, onthutste smiley


Laatst aangepast door
RENSKE067
op dinsdag 29 juni 2010, 21:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:54
 
RENSKE067 schreef:
bulldog???? Verraste, verbaasde smiley ben je helemaal ................ Smiley met dichtgeplakte mond Geschokte, onthutste smiley

Ik pak meteen de breipennen!Blauw of roze? Lachende smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt (roddelroddelroddel Clown smiley )


Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 29 juni 2010, 21:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:59
 
LEANNE226 schreef:
Ik pak meteen de breipennen!Blauw of roze? Lachende smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt (roddelroddelroddel Clown smiley )

hoe moet ik dat nu weten Smiley die vol vragen zit
als je nu allebei doet zit je iig goed
en als je nu van elke kleur 2 paar doet voor als het een tweeling gaat worden Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond


Laatst aangepast door
RENSKE067
op dinsdag 29 juni 2010, 22:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:03
 
RENSKE067 schreef:
hoe moet ik dat nu weten Smiley die vol vragen zit
als je nu allebei doet zit je iig goed
en als je nu van elke kleur 2 paar doet voor als het een tweeling gaat worden Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

Deal! Ik word toch wel vernoemd he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:16
 
LEANNE226 schreef:
Deal! Ik word toch wel vernoemd he?

uiteraard Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BULLDOG524





Berichten: 109

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 00:29
 
RENSKE067 schreef:
bulldog???? Verraste, verbaasde smiley ben je helemaal ................ Smiley met dichtgeplakte mond Geschokte, onthutste smiley

Ohhh dacht dat het al bekend mocht worden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 00:40
 
BULLDOG524 schreef:
Ohhh dacht dat het al bekend mocht worden

dat ons kind bulldog gaat heten?????
ben je betoeterd Woedende smiley
en dat kan ook niet want we zouden leanne vernoemen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 01:23
 
ik heb 4 kids ... nies, ielse, cindy en melvin ... nééé niet vernoemd ...
ik vind dat als je je ouderlijk huis verlaat, vij mag zijn wat betreft het kiezen van de naam van je kind ... het draagt het zijn hele leven
bij zich, en heeft er niet om gevraagd om vernoemd te worden ...
vanuit het kind gezien, zal hij of zij, daar later alleen maar blij om zijn ...
ik vind dat we de normen en waarden van ons geloof absoliet niet uit het oog mogen verliezen ... maar of vernoemen daar bij hoort, is bij mij een vraag ...
als twee mensen trouwen ... beginnen zij een niéuw leven ... zij verlaten hun ouderlijk huis, en moeten naar mijn inziens, de ouders dan ook vrijgelaten worden in hun keuze, betreft de namen van hun kinderen ...

wil nog wel een aantekening maken ... voor digene die écht hun kinderen vernoemen vanuit hun bijbelse beleving ... niks mis mee ... vind het zelfs súper als je zó met het hele gezin in het geloof staat ... maar ik kom maar al te vaak mensen tegen die hun kids vernoemd hebben, en mijn twijfels heb van uuuuh ... hallóó ... heten jou kids jozua en daniél? ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 07:38
 
INKA401 schreef:
ik heb 4 kids ... nies, ielse, cindy en melvin ... nééé niet vernoemd ...
ik vind dat als je je ouderlijk huis verlaat, vij mag zijn wat betreft het kiezen van de naam van je kind ... het draagt het zijn hele leven
bij zich, en heeft er niet om gevraagd om vernoemd te worden ...
vanuit het kind gezien, zal hij of zij, daar later alleen maar blij om zijn ...
ik vind dat we de normen en waarden van ons geloof absoliet niet uit het oog mogen verliezen ... maar of vernoemen daar bij hoort, is bij mij een vraag ...
als twee mensen trouwen ... beginnen zij een niéuw leven ... zij verlaten hun ouderlijk huis, en moeten naar mijn inziens, de ouders dan ook vrijgelaten worden in hun keuze, betreft de namen van hun kinderen ...

wil nog wel een aantekening maken ... voor digene die écht hun kinderen vernoemen vanuit hun bijbelse beleving ... niks mis mee ... vind het zelfs súper als je zó met het hele gezin in het geloof staat ... maar ik kom maar al te vaak mensen tegen die hun kids vernoemd hebben, en mijn twijfels heb van uuuuh ... hallóó ... heten jou kids jozua en daniél? ...

Dat je je kind vernoemd betekent natuurlijk niet per definitie dat je dezelfde ouderwetse namen hoeft te gebruiken...Jozua en Daniel kunnen ook heel makkelijk gewoon Joshua en Daan genoemd worden...leuke namen vind ik...vooral die eerste! Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3