ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CORTAZAR588
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CORTAZAR588
Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 00:54
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
 
me dunkt.
maar ik heb geen oordeel geveld over wie dan ook....
en idd het wordt vol in de Hel.

helaas........

toch jammer dat iedereen die een andere mening is toegedaan of wordt veroordeeld als liefdeloos en hard of een ander predikaat krijgt opgeplakt.

Ook deze discussie zal verzanden in persoonlijk resentiment.

Slechts de niet controversiele, grijze , niets zeggende discussies cq uitwisselen van ach en wee en goed gevoel boodschappen bevattende relazen zullen dit forum blijven vullen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 23:15
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
 
Hij is de vervulling van de wet maar heeft de wet niet ongegrond verklaard.

Hij alleen kan en kon de Middelaar zijn tussen God en mensen.
Dat is de waarheid, maar de wet die zegt dat men mensen moet stenigen etc is onderwijll al zo vaak hier aangehaald om de zgn liefdelozen onder ons belachelijk te maken , dat het geen verder betoog behoeft dat het een dooddoener is.

Niemand propageert de lijfstraffen.

en zonder zonde werpe de eerste steen is de 2e dooddoener uit het kamp van de alle Menschen werden Heilig.
Er is een / komt een confrontatie met de Eeuwige op het moment van ons sterven.
Dan kunnen we niet aankomen met goed gevoel en mantel der liefde kletskoek.

God speelt geen spelletje van 3 vragen achter de deur.
Wie raadt het juiste antwoord ?

Het antwoord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond.
Yeshua ha Nazrie Wu melech Ha Yehudiem.
Hij sprak niet over lijfstraffen wel over de eeuwige duisternis.
dat het niet strookt met wat wij eerlijk en redelijk vinden zij zo.

Maar niemand zal ooit kunnen zeggen : ik wist het niet.
Wie ogen heeft omte lezen leze......

en oren om te horen ........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:35
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
 
buenas tardes

wat mij opvalt is dat er erg veel verschillende exegesen in omloop zijn.
de ene zegt dat God Zijn wetten slechts toen , iets na de Ijstijd , van kracht waren ,de ander dat God zich vast vergist in wat Hij zegt.....
de 3e vindt dat we het niet zo nauw moeten nemen met de letterlijkheid van Zijn Woord....

verwarrend !!
Maar wat is nu ten diepste het probleem?
Dat God niet snapt wat Hij doet ? of dat wij het niet waar willen hebben wat Hij zegt?
en wie zegt dat God alles door de vingers ziet ?
of tegen Zijn Woord ingaat ?

Jezus , was in zijn tijd op aarde , alles behalve vaag over wat er zou gebeuren met de mensen die Unfug begingen en zonder vergiffenis te hebben gevraagd en te hebben gekregen , want ook dat is geen sine cure ,dood gingen.

Ik weet , dat dit onderwerp,de Hel, mensen heel erg fel maakt in hun afkeer van mij, de vermetele die het maar durft te noemen ,maar soit...
De Hel is echt en allesbehalve leeg of vacant.

De mens wikt en God waarschuwt ,maar getuige de meeste vrijzinnige commentaren mbt dit onderwerp, zijn die waarschuwende woorden uit de evangelieen , blijkbaar slechts overdrachtelijk en slechts tot vermaak cq literaire verdieping.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 02:04
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
ik zal mijn soortgenoot nu toch echt te hulp komen..........

het door klus gestelde is onderhand anno 2013 bijna gelijk aan heiligsschennis in de feministische kerk.

het probleem is niet dat de man de vrouw wil overheersen, ook al wordt dat wellicht zo gelezen in deze regels.
en dat er vele vrouwen zijn, die het zo willen lezen is, gezien de stroom aan recensenten alhier, evident.

de cliches, zoals de bijbelse gronden worden genoemd, zijn een ieder bekend me dunkt.
echter, het gelijkheidsprincipe gaat mank, al ware het alleen al, dat na een huwelijk, de meeste mannen geen gelijke behandling hoeven te verwachten, voor wat betreft omgangsregeling en/of betaling van de resp.
alimentaties.

het is helaas meer regel dan uitzondering , dat een man , na een huwelijk zijn kinderen slechts op gezette tijden ziet en bovendien ook financieel moet bloeden.

als het zo was , dat echtscheidingen zeldzaam zouden zijn en deze aperte misstanden ook, dan zou er sprake kunnen zijn van het vergelijken van appels en peren.

dus de gelijkwaardigheid geldt en niet in een huwelijk en niet in de periode daarna.
de reden daarvoor is de geest van rebellie , die dit land al sinds de jaren zestig terroriseert en een revanche schijnt te willen zijn voor alle zogenaamde gemiste kansen van de achtergestelde vrouwen.

nu ......sinds deze inhaalslag zou het dus veel beter moeten zijn voor de vrouw.
ik vraag me af of dat zo is.
echter elke reden of grond die ik aanvoer tav dit onderwerp zal of worden gebagetalliseerd met de zelfde cliche s waarmee de links feministische kerk het Goddelijke gezag ueberhaupt aantast , of met een ferme ontkenning worden weggewuifd.

dus het voeren van deze discussie alleen vanuit humanistisch feministische overwegingen zal immer leiden tot slechts een conclusie :
vrouwen hebben mannen niet nodig en kunnen alles zelf net zo goed.

Alleen al het feit dat mannen in bepaalde opzichten rationeler reageren zal in de licht van die doctrine dus ook , bijna op straffe van excommunicatie , van de hand worden gewezen.
slechts de idee al is in ons , thee krans, alle Menschen werden Brueder und sind Gleich , frater/soeur -nite ( M/V/ Transgender/ transseksueel) , humanistisch gepokt en gemazzelde maatschappij een gotspe.

derhalve is het veeleer te prefereren een nietszeggende , laisse faire houding aan te nemen in deze materie , die overigens net als de
eeuwige verwijten van de schuldlast van de blanken tav de slavernij , die zo evident is dat het niet te ontkennen is , maar voor mij anno 2013 geen onderwerp van schaamte meer vormt , de man slechts wil degraderen tot noodzakelijk kwaad.

dat daarin van de jaren 60 grote vooruitgang is geboekt moge duidelijk zijn.
indien het mogelijk was om de man als menssoort geheel en al buiten spel te zetten, dan zou de Links feministische humanistische kerk daar zeker niet voor terugdeinzen.
echter voor de voortplanting hebben , zelfs feministische / lesbische en wat dies meer zij aan soorten vrouwen , nog steeds een man nodig al ware het alleen al omdat het stofje dat alleen wij , species Andres kunnen produceren , nog steeds niet is ontwikkeld in een lab.

kortom: de reis naar de totale marginalisering van de mannelijke levensvorm species anthropos is weliswaar al heel ver , maar heeft nog veel strijbare feministen nodig , eer het doel geheel en al is bereikt.

wie hierin de Hand van de Vader meent te kunnen zien moge zich eens afvragen welke God zij dient.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 10:06
BerichtOnderwerp: onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad
 
IK denk dat Carolina in essentie gelijk heeft.

de zondesmet is misschien een ouderwets woord en heeft een negatieve lading , maar wat wij ook doen , de pure toewijding en zelfopoffering waarmee de Heer de dingen deed zullen wij nooit kunnen behalen.

dat is misschien frustrerend maar juist zo waar omdat Hij daarom is gestorven.
God de Vader zag meteen al wat wij mensen ervan bakten in deze wereld ....NIKS .

Dus ook al doen we nog zo ons best en is onze intentie nog zo puur en hebben we het gevoel dat we iets fantastisch doen.......het is en blijft ....mensenwerk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 19:47
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
inhoudelijke reactie ?
ik dacht dat ik die gegeven had.
misschien is het niet duidelijk genoeg.
maar het is wel een reactie ........me dunkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 19:09
BerichtOnderwerp: Koningshuis
 
ik snap dat ik jouw gevoelige snaar heb geraakt ?
ik ga op beweringen wat ik wel en niet zou hebben gelezen of de voetnoten niet zou kennen , nooit in.
dus nu ook niet.

Verder heb ik voldoende kennis van deze materie om daar een mening op basis van feiten te poneren.

Derhalve : afgezien van een semi ludiek , vrij inhoudsloos commentaar op mijn schrijven zie ik geen weerlegging.
Tuurlijk kunnen we gaan roeprn dat de ene wel leest en de andere niet...

Ga ik niet aan mee doen , is oeverloos gezeur en heel oppervlakkig.

Felix qui potest cognoscere rerum causam.

QED
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 20:23
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
ik zou het geen probleem vinden als men er woorden vuil aan zou maken.

Beatrix en iets goeds brengen ?
vale .....

Ik heb in deze discussie en andere hier gevoerd al eerder duidelijk gemaakt dat ik het Koningshuis verre van respectabel vind.
En dat is niet omdat ik deze mening stoel op iets wat mij niet zou aanstaan aan deze vrouw.

Zij heeft haar hart weliswaar op de goede plaats , maar haar bedoelingen zijn verre van zuiver.
Bilderberg en consorten.
Ook onze Trix is daar een graag geziene gast en een ieder die meer weet van de geheime genootschappen weet dat van de Rotary tot aan de Vrijmetselaars , waaronder de Bilderbergers , niets goeds zit.

En uiteraard zijn er enkelingen die van niets weten of willen weten , maar ons Koningshuis is en occult en laf.

Geen mening in oorlogstijd is ook een mening.......
En vanuit London kan iedereen oorlogsheld worden.

Wie dit betwist zoeke op internet de boeken van lou de jong eens....
en onder het kopje Bilderbergers ........ook de uitnodiging die B van Lippe etc ontving .....

Lijder ?......een booswicht lijdt aan boosaardigheid
een lafaard aan lafheid

me dunkt dat dit geen verder betoog behoeft c est ne pas ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 17:57
BerichtOnderwerp: Films en dergelijke
 
inderdaad .......allemaal engelse films

Er zijn meerdere niet engelstalige films , die op eenzame hoogte staan.

1. La piel que habito met Antonio Banderas
2. Biutiful met Javier Bardem , was samen met the kings speech genomineerd voor een onderscheiding
3. le Prophete , een bekroonde film in het Francais
4. a Tropa da Elite over de BOPE in Rio de Janiero
5 Omar m'a tuer , over een marrokaanse tuinman die wordt beschuldigd van moord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 april 2013, 17:43
BerichtOnderwerp: plastische chirurgie .........kan dat ?
 
De titel is rhetorisch iig is het voor de voorstanders iets wat moet kunnen en voor de tegenstanders dus niet.

Maar wat is nu eigenlijk de reden om , aan een willekeurig deel van je lichaam , te laten snijden . zagen , oprekken of leegzuigen?

Is dat angst om er niet bij te horen , bij wie dan ook maar ?
Is het een innerlijke onvrede over een lichaamsdeel wat niet in het plaatje past ?
Of is het een teken van oppervlakkigheid ?

Veel mensen , in de meeste gevallen van het vrouwlijke geslacht , voelen zich geroepen om deze artsen te bezoeken.
En hebben , op het eerste gezicht geen hele rare afwijkende lichaamsdelen maar willen coute que coute dat er iets wordt gedaan aan:
de neus , de wallen onder de ogen , de rimpels , de borsten cq de omvang , de billen , buik en wat dies meer zij.

Waarom ?
Wat maakt een mens mooi ? Is dat het hebben van een strakke buik of Cupmaat D ?
Of het rimpelloos door het leven gaan ? Een griekse neus ?
Wie bepaalt wanneer het mooi is , af is ?

En waar stopt het ?
Een heel duidelijk voorbeeld van M.Jackson zaliger , die van een negroide uiterlijk waar niets fout aan is en was , naar een levend spook werd ongetoverd.

En helaas zijn die uitwassen niet zeldzaam.
veel mensen zijn zo , die laten van alles verbouwen en bijschaven.
en zoals het vaak gaat .................tieren de klinieken voor estethische chirurgie welig en rijden de artsen die daar werken in Porsches ipv een Golf.


Maar zolang de mens verder en verder van God verwijderd komt te staan , zal de mens meer en meer een manier willen zoeken om onsterfelijkheid te kunnen bereiken.
Een van die manieren is het conserveren van je lichaam.
Nu is het nog met allerlei kunstgrepen , maar het uiteindelijke doel is om onsterfelijkheid te vinden .........buiten God om.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 22 april 2013, 21:04
BerichtOnderwerp: jeuk en kriebel vragen profiel
 
Ik heb , wellicht geheel ten onrechte , als ik de vragen in aanschouw neem op het CM profiel, heel vaak de neiging om hetzij idiote antwoorden te geven of ze over te slaan.
Er is reeds een onderwerp over het profiel cq de vraag : wil je kinderen of iets van die strekking , dus daarin zal ik me niet meer verdiepn.

Een ontzettend jeuk veroorzakende vraag is :
wat is / was de mooiste dag van je leven?

Ik heb daar of geen idee van of ik mis de essentie van deze vraag denk ik.
Wat is de mooiste dag van je leven ?

Volgens mij is die alleen te beantwoorden als er geen dagen meer worden toegevoegd aan je leven. Dus de facto als je niet meer ademhaalt.
Iig niet meer blijft ademhalen.

Omdat ik nog steeds ademhaal , althans ik daar vanuit ga , kan ik dus niet vraag niet naar waarheid / volledig heid beantwoorden.

Ik zou dan ook graag willen dat er een multiple choix optie zou komen.

Een van de antwoorden zou dan mi moeten zijn:
Dat weet ik niet , want ik ben nog niet dood.

een andere optie zou kunnen zijn :
ik hou mij het recht voor om het antwoord dat ik nu geef , te veranderen , mocht ik nog een goede partner vinden en wij blijven samen.

Wat is er verkeerd aan een andere vraagstelling ?

Ipv deze vraag zou men ook kunnen vragen:
wat heeft volgens jou /u de meeste indruk gemaakt in de wereldgeschiedenis.
Deze vraag is niet afhankelijk van een leven , doch veelmeer van de idee die iemand heeft over waarde van gebeurtenissen.
En nodigt ook uit tot het stellen van vragen.

Ik zou dan willen antwoorden:
Toen de eerste mens op de maan landde.

niet omdat Armstrong daar landde maar omdat men nooit had kunnen bedenken in 1900 dat dit mogelijk zou zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 7 april 2013, 16:30
BerichtOnderwerp: Mijn volk gaat ten onder door gebrek aan kennis......
 
Mijn volk gaat ten onder door gebrek aan kennis.

Bekende frase me dunkt.
Wat betekent deze de facto ?
Is het alleen gebrek aan bijbel kennis ?

Of is het meer ?
Wat is gebrek aan kennis en waar leidt het toe?
In veel opzichten en veel wetenschappen is gebrek aan kennis vooral terug te vinden in het NIET herkennen.
Wie geen voldoende beheersing heeft van een taal , van een bepaald onderwerp of wat dies meer zij , zal , indien geconfronteerd met deze materie of geen iota begrijpen van wat er gezegd wordt of geen benul hebben wat er werkelijk bezig is zich te voltrekken.

Wie een taal leert , zal eerst de basisgrammatica moeten beheersen.
Dat is een conditio sine qua non.
Zonder goede basis valt het gebouw om.

Ook in de geestelijke wereld , die mi vele malen echter en tatsbaarder is , dan veel mensen denken, is het herkennen van signalen , tekenen etc heel belangrijk.

Als God in Zijn woord stelt dat het volk ten onder gaat aan gebrek aan kennis , dan lijkt mij in dit opzicht Deut 18 heel belangrijk.
Daarin wordt door God ,op straffe van de dood , verschillende zaken verboden die , in de tijd van toen heel gebruikelijk waren.
Nu zijn van deze zaken verschillende nog in zwang.
Echter er zijn ook (pseudo) nieuwe occulte praktijken bijgekomen.

Maar , wie zal deze herkennen als occult , als men geen kennis heeft?
Een voorbeeld: het oproepen van de " doden " is verboden.
Staat in de Bijbel in Deut. 18.

Maar is het kijken naar programmas op de Tv waarin gepretendeerd wordt in contatct te treden met doden , is dat ook verboden ?
Of valt het onder : ver van mij , ik kijk ernaar maar ik ben er niet bij betrokken?

Het lezen van een Horsocoop ?
Onschuldig zegt de een , flauwekul zegt de ander , ik geloof er niet in zegt weer een ander.
Maar wat is de mening van God ?

Het bezoeken van alternatieve genezers ?
Is dat : Baat het niet , dan schaadt het ook niet ?

Het dragen van amuletten , het hebben in huis van een boeddha beeld, een talisman , boeken met bedenkelijke inhoud en strekking?

Want wij Nederlanders , nuchter en arrogant als we zijn , denken wellicht :
ik geloof niet in deze zaken dus ik word er niet mee besmet.

Een ketting met een zgn Vredesteken cq Nero Kruis , is dat ook onschuldig ?
Er zijn legio mensen , die sieraden dragen , die een ronduit occulte typologie bezitten.

Mogen christenen , althans degenen , die de Bijbel letterlijk nemen , deze zaken op hun lichaam dragen ?
Of is het allemaal gewoon een pot nat en kun je het wel dragen zoalng je er geen waarde aan hecht ?

Gebrek aan kennis is niet alleen te weinig bezitten , maar ook het niet kunnen toepassen cq de zaken op zijn merites beschouwen.

Of zijn wij , de gemiddelde mens , toch te ver geevolueerd , dat we niet meer geloven in BIJGELOOF ?

Wellicht iets om te overdenken?
En de dingen te onderzoeken alvorens te zeggen dat het niet goed is om zich ermee bezig te houden?
Paulus zei het reeds .....onderzoekt alles , maar behoudt het goede.
En vraag God wat Hij van de dingen denkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 25 maart 2013, 00:00
BerichtOnderwerp: aliens,buitenaardse wezens
 
ik vind het onderwerp hilarisch en de recensenten overtreffen hun eigen redeneer kunst haha.

vooral het kattuks voor alleen ALIEN is heel erg grappig.
volgens mij kan je in het Kattuks ook met die aliens babbelen.

Tja wat zullen wij dan zeggen van deze dingen ?

het is iig minder somber en morbide dan mijn onderwerpen , maar je kunt er verder ook weinig zinnigs over zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 19:00
BerichtOnderwerp: vrouwelijke aantal overschrijdend ten opzichte mannelijke
 
overschot is relatief.

en mi is het zo dat men in dt land de lat om in contact te treden met elkaar wel erg hoog legt.
niet alleen hier maar ook elders , in de echte werkelijkheid , is het geen usance om elkaar aan te spreken.

de tv spot waarin een man achter een auto aanrent en de vrouw , die dat kuros bestuurt , er als een speer er van door gaat , omdat ze hem niet vertrouwt ,terwijl de arme ziel , slechts goede bedoelingen heeft, is niet alleen zeer ludiek , maar ook de trieste realiteit.

het is wellicht ten overvloede , maar in Europa , met ons land voorop is het wantrouwen tov elkaar echt pathologisch.

wat een verademing om mensen uit zuiderlijker streken te mogen ontmoeten , die niet meteen al het slechte van een ander denken en doorgaans nog een beetje fatsoen bezitten.

en ja .....ik weet wie gaat reageren en ja ik weet wat de rhetoriek gaat brengen.
dus bespaar je de moeite , het is geen punt op de agenda.

het elkaar toespreken en aftroeven op dit forum , in vele discussies , is mi al bewijzend genoeg , dat onze manier van omgaan met elkaar enige correctie behoeft.

wellicht is Nederland toch niet zo n heel gunstige omgeving om als kind in op te groeien ?


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op vrijdag 22 maart 2013, 19:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 21:09
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
Amigo Pedro .........como estas ? vert vriend Pieter .....hoe ist ?

Leuk om je bijdrage te lezen....
ja idd.

Die ouwe heks gaat en er komt nu een sterke lijder ......Wilhemus Alexandrus de Grote .....
en zijn vrouw .....

Arm Nederland .....op weg naar de .......3 letters begint met een H en eindigt op een L

hasta mas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:12
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
ja terug naar het onderwerp.
is een kliniek aks deze iets wat Nederland nodig heeft ?
of is het een uitwas van de idee dat wij mensen kunnen doen wat ons goeddunkt ?

en uiteraard is je visie op wat wel en niet kan afhankelijk van je levensvisie en je overtuiging.

dus als het een succes is dat men in een kliniek naar de dood wordt begeleid . is het dus een afspiegeling van de maatschappij ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 21:26
BerichtOnderwerp: Het grootste gevaar.
 
ik denk dat God alles kan gebruiken en ook gebruikt.
Wij zijn gebonden aan ons lichaam , onze beperkingen , maar Jezus kan zich voordoen zoals Hij wil , wanneer Hij wil.

Hij heeft altijd de controle.
Ook al zou de Antichrist voor ons staan en alles ontkennen wat Jezus is en God is , dan noch is Hij groter en machtiger.
Niet door geweld , maar door Mijn Geest.

De Geest van God brengt iedereen op de knieen.
Nee niet onder dwang , niet met overweldiging , maar door de Liefde , die met geen pen te beschrijven is.
Een verandering van denken , die geen mens of macht kan bewerkstelligen.

Hij is de Koning

A su nombre sea gloria y alabanza
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 21:14
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
Ja er zullen nog velen volgen in die stroom van mensen die het niet meer zien zitten.
ik weet hoe het voel en ik ga me zelf niet bewijzen of het wel zo is geweest.
Geloof mij maar op mn woord, dat het geld de grote Mammon , meermacht en invloed heeft dan wij denken.
En dat ook christenen , hoe vroom en toegewijd ook , zullen kiezen voor het geld en hun eigen huid.

Dat daaraan een overleven van de sterkste ten grondslag zou liggen of wat voor kul verklaring er ook aan gegeven moge worden is onzin.

Geld regeert ook in de harten van veel christenen en indien het geld ineens een last wordt ipv een lust en er veel geld terugbetaald moet worden aan banken en andere geldschieters......dan lijkt het leven een grote nachtmerrie te worden.

Is suicide dan de oplossing ?
Is suicide ooit een oplossing ? en wat lost het op?
het lijden van een mens is soms ondragelijk en lijkt uizichtloos en alleen maar erger te worden.
Maar zou God , als we aannemen dat Hij bestaat en de Baas is , zou Hij datdan ook niet zien ?
En werkloos toezien ?

Het volk Israel is door de eeuwen heen vervolgd , vetrapt en verguisd en in de 2e WO bijna geheel vernietigd.
In de kampen leek God verder weg dan ooit ......laat staan het gevoel dat je als Jood iets betekende ....

Echter in 1948 was de staat Israel een feit.
Wie heeft een wonder verricht, wie is boven elke verwachting in staat zoiets te bewerken ?
Is dat niet Ha Shem ?

De Naam aller Namen ?
Ik zeg niet dat suicidanten laf zijn .....absoluut niet!
Ik zeg wel dat ze blind zijn.

God is bijmachte allles te doen en te bewerkstelligen wat wij behoeven.
Alleen de mens denkt dat , wanneer hij/zij het niet meer ziet zitten , dat het dan genoeg is geweest.

Dat is de grote vergissing .....
God kan ALLES , en is door geen enkele barriere of beperking gebonden.
Wie dat uit het oog verliest , verliest elke hoop.
En hoop doet uiteindelijk leven ......hoe je het ook bekijkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 18:24
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
Het financiele verval is denk ik het enige wat de gemiddelde Nederlander zal raken.
Het is een gegeven , dat mensen een voorliefde hebben voor alles wat God verbiedt.

En geld is en blijft nog steeds de wortel van alle kwaad.
Maar ook de drijfveer van het kwaad.

Als we , zoals Beppe Grillo , tegen onze schuldeisers zou zeggen : kwijtschelden of we stappen uit de Eurozone ........cq kwijtschelden of je zoekt het maar uit met je huis .....
Maar ja , wie wil zijn huis , auto , caravan etc etc etc kwijt ?
Angst om niet meer het leven van voorheen te hebben maakt dat mensen tot uitersten zullen gaan om hun eigen huid ( lees s) te redden.

Zo regeert de angst om te verliezen .....ipv solidariteit met degenen die reeds hebben verloren.

In Spanje zijn er al verschillende zelfmoorden geweest vanwege de niets ontziende terreur van het GELD.

geeft te denken ......een mensen leven is slechts de getallen van de bankrekening waard ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 17:49
BerichtOnderwerp: wiskunde en rekenonderwijs
 
om mijn gebruikelijke onderwerp , de dood , nu eens te verlaten.....
zou ik een ander onderwerp willen aansnijden.

als liefhebber van de talen , maar ook van de wiskunde , moet ik tot mijn grote verdriet vaststellen , dat veel leerlingen op het voortgezet onderwijs de grootst mogelijke moeite hebben met de wiskunde.
In de eerste plaats omdat ze het basis rekenen niet meer beheersen en in de tweede plaats omdat de wiskunde een praat vak is geworden.

In de jaren 80 van de vorige eeuw moest het roer om.
De wiskunde was niet vrouw vriendelijk genoeg ic de leerboeken waren gericht op de belevingswereld van jongens , waren te sober en de sommen te summier.

Dwz in plaats van een hele normale vraag bij een som , moesten er hele teksten komen om het op te leuken.

Dus een opgave zoals : 2x + 2y = 10 en de opdracht om dit te tekenen
werd een heel verhaal over een verhouding tussen 2 soorten brood , die ingekocht moeten worden , maar waarvan de totale lostprijs de 10 mil niet mag overstijgen.

Dat is nog te behappen.
Ondertussen is het vak wiskunde verworden tot veredeld rekenen en ook daarin schijnen nog veel leerlingen te verdrinken.

Hoe kan dat ?
Waar gaat het fout ?
Wat is er aan de hand ?
Wat is er / was er fout met het ouderwetse onderwijs ?

Vragen te over en veel leerlingen , die wiskunde nodig hebben op de vervolgopleidingen , maar zwaar tekort komen omdat de middelbare scholen het laten afweten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 7 maart 2013, 18:55
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
Idd is het aantal zelfmoorden in Nederland aan het toenemen.
Ik vraag me vaak af waarom iemand dood wil en zich voor een trein werpt.

Redenen genoeg om het falen en de zelfmoord bij de zelfdoder te leggen.
Maar ....... jonge kinderen , jong volwassenen die zich zelf suicideren omdat ze worden getreiterd.....is dat slechts en alleen jammer maar helaas?

Vorig jaar december is er een jonge meid van 15 jaar oud voor de trein gesprongen omdat ze werd getreiterd op school.
Het was bekend......sterker nog : ze had een gedicht geschreven waarin ze erover sprak en dat gedicht was zo mooooi , dat iedereen haar dicht kunst loofde.
Meisje is dood .....want het treiteren ging door.

Ik zal me hier op dit forum verder niet uitlaten over mijn mening in deze, maar als het mijn dochter was geweest had ik die hele school voor de rechter gesleept , althans alle genoegzame , in zichzelf gelovende , ruecksichtloze leraren , directeuren , sub directeuren en wat dies meer zij.

Mijn insziens is dit land een totale farce geworden in elk opzicht.
Want als er iemand enige verantwoordelijkheid, enige ruggegraat moet laten zien , is men niet meer thuis en hebben we niets gezien en wisten we het niet ....
Wir haben es nicht gesehen , nie gewusst .....und er war uns immerhin egal.

Komt bekend voor.

En idd de confessionele partijen doen , op enkele na , nu juist niet wat hen onderscheidt / zou moeten onderscheiden: confesare ......confessio .
betuigen waar ze voor staan....

Want al moge de tijd voorbij zijn , dat deze partijen hun wil zouden kunnen opleggen , nu is het de omgekeerde wereld.
Nu regeert de onverschilligheid , de apathie , het egoisme en het New Age denken ........en het GOED GEVOEL geloven.
Als het goed voelt is het vast ook goed.

De stijgende aantallen suicides worden niet veroorzaakt door de warme belangstelling van de omstanders , maar de totale ongeinteresseerd heid in elkaar en in het staan voor je zaak.
alles is los zand, niets is nog wat het lijkt .......en dat is verwarrend.

wellicht is het succes van de kliniek een uiting van deze onderliggende zieke mentaliteit , die nog veel meer slachtoffers gaat eisen.

moge Ha Shem ons genadig zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 20:11
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
nou ja ik zou ook over de luchtige dingen kunnen recenseren.
dan zou ik ervan beticht worden te lichtzinnig te zijn .....nu scherp ik ijzer met ijzer en ben ik ...........

misschien ben ik schijnheilig .......of morbide.
maar het leven is morbide.....het is geligeerd aan de dood.
en tuurlijk wil niemand daar mee bezig zijn.
maar goed dat er mensen zijn , die er niet bang voor zijn en gewoon hun werk doen.
ook al worden ze geconfronteerd met deze idiote excessen en de vragen die eruit voortvloeien.


het gedachten goed van het Nationaal Socialisme is niet 100 % vergelijkbaar met deze praktijken omdat de NS ideologie mensen om zeep hielp tegen hun wil.
Dit is tenminste nog vrijwillig.
nog ...............vrijwillig.

en onder het mom van keuzevrijheid is ons land verder de weg ingeslagen naar de absolute Godsverachting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 20:00
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
nou ja mijn mening is dat het erg is gesteld met ons land.
ik ben van mening dat Nederland in veel dingen voorop loopt in het kwaad.
wellicht ten overvloede ........maar wie de barmhartigheid van de goddelozen tot wijsheid verheft , is wreed.

ik denk dat er geen enkele reden is om een kliniek te beginnen om mensen te helpen doodgaan.
maar in een seculiere maatschappij , waarin zoveel leugens tot waarheid worden verheven , mag ook deze zoveelste leugen van de vader der leugen , de Satanas , ons niet verbazen.

God heeft de mens overgegeven aan zijn eigen wijsheid.
De mens die God afwijst en Hem tot kneus verklaart , zijn wetten aan de laars lapt en de eigen wijsheid verkiest boven die van God......is verloren.
En dat is wat wij , althans ik , heel sterk ervaar in deze maatschappij.
alles , maar dan ook alles wat God verbiedt , wordt door de mens , hetzij christen hetzij niet christen aan de laars gelapt.

Want menende wijs te zijn hebben zij ................

en of het homoseksualiteit of euthanasie of wat dan ook betreft......de mens weet het beter dan de Allerhoogste.
want de mens denkt te weten waar God de nuances heeft vergeten.
Ja .........zo is het ....wij kunnen de nuances in Gods idee aanbrengen.

Maar goed dat Hij ons ,mensen, heeft.........wat zou het toch wat zijn als het niet zo was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 15:34
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
De NvVE heeft eindelijk na veel leuren hun ideaal kunnen verwezenlijken.
De eerste Levenseindekliniek is een feit.

Wat is de meerwaarde van deze kliniek , die zelfs een wachtlijst heeft?

Ik zal mijn eigen mening in deze vooralsnog achterwege laten.

Gaarne jullie mening
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 20:15
BerichtOnderwerp: Kaddiesj
 
Baruch B' Ha Shem Adonai ...

kaddiesj voor de 6 miljoen in Auschwitz , Sobibor , Treblinka , Mauthausen , Schaffenburg , Bergen - Belsen , Theresienstadt.

kaddiesj voor de 1,5 miljoen kinderen vergast en vermoord in vernietigingskampen.
Moge het bloed van deze kinderen voor eeuwig roepen tot de Heer van het Heelal

kaddiesj voor Ha aratez Yisraeel

Kaddiesj voor Tzar Ha Shalom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:07
BerichtOnderwerp: De nacht....
 
ja hele diepe bespiegeling

misschien dat de vrouwen op CM er anders overdenken ?

we gaan het horen .......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 18:39
BerichtOnderwerp: Een vrouwenhart
 
Pieter ......
heerlijk heerlijk die treffende omschrijving haha.

waar woord..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 18:11
BerichtOnderwerp: waarom altijd dat verfoeilijke engels?
 
het is tot mijn grote blijdschap dat ik vorige week een hoge chinese leider zag in de VS , die stenisch weigerde om engels te spreken
nee , hij sprak Mandarijn.
iedereen hield zijn klep , want Amerika is al van de Chinezen

Dus nogmaals een voorbeeld dat het alom zo opgehemelde engels , niet de superioriteit bezit , die het in dit landje wordt toegedicht.

Het Mandarijn in klassieke karakers of geschreven in Pinyin , is echt bezig om de wereldtaal te worden .........
Niet voor niets leren veel mensen basis mandarijn.
Daarnaast zijn ook de landen uit Latijns Amerika bezig aan een opmars en zijn er vele mensen , die Portugees leren ...........
Aangezien Brazilie de 5 wereld economie is en met 200 miljoen inwoners en een oppervlakte gelijk aan die van de VS , ook het ook een geliefd emigratieland
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 23:44
BerichtOnderwerp: Betr. nieuws vanuit Twente
 
het is niet alleen de maatschappij en het is niet alleen de zelfgenoegzaamheid van mensen en christenen.
het is de desinteresse , de slappe , indifferente houding van de hele maatschappij.

ik beweer niet dat een zelfmoord voorkomen kan worden , want dan doe ik de achterblijvers tekort .......
wat ik wel beweer en waar ik het eens ben met de opsteller van dit discours is dat de GGZ / Psychiatrie patienten over het algemeen stapel idioot maken en geen enkele verlichting van de gesstelijke strijd brengen behoudens afhankelijkheid van medicijnen en hulpverleners.

wat er in de psychiatrie gebeurt , kan een leek ook.
een leek , die vervuld is met de H Geest kan ook een depressie behandelen en vergeet niet dat vele psychiatrische ziekten ........satanisch zijn.
bezetting uit het rijk der duisternis.

een mens pleegt zelfmoord als hij/zij door de satan er toe wordt gedreven.
want moord , zelfmoord is tegen menselijk

is een uiterste daad van ...........


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op woensdag 7 november 2012, 23:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 17:37
BerichtOnderwerp: 2 Korinthe 12
 
en de predikers die je aanhaalt zoals Todd Bentley en Jessu DuP
zijn geen mensen waar ik ook maar iets van zou aannemen.
een prediker als Todd B is niet verwerpelijk om zijn uiterlijk alleen maar ook om de leestellingen de het geweld wat hij gebruikt.

JduP laten we daar ook maar over zwijgen.

Een dienstknecht van de Heer moet , als hij pretendeert een hemelse of infernale ervaring te hebben gehad iig zijn leven aan te passen en zich te vernederen voor God.

Ik weet dat het verspilde moeite is wat ik doe maar ik zal nog een keer
de namen noemen van mensen , die ook in de hemel en helzijn geweest en itt de 2 bovengenoemden , geen geld als water verdienen , noch hun eigen eer najagen, maar als prediker en dienstknecht hun verhaal , vaak onder tranen brengen .

Ik noem :
\
Angelica Zambrano in het Spaans en het Engels te zien en te horen
Carmelo Brenes in het Spaans te beluisteren

Wilmer Liendo eveneens in het Spaans
Yonara in het Portugees

Daarnaast nog vele anderen die hun verhaal vertellen , zich hebben bekeerd en niet liegen.

Maar ik weet dat het geen zin heeft om het hier te noemen want wat de boer niet snapt laat hij in de grond zitten ......

helaas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CORTAZAR588
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 Volgende
Pagina 4 van 10