ChristianMatch
 


Forum

belangstelling???
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:40
 
JOLAN931 schreef:
geen sorry klaas, deze simpele ziel denkt er ook zo over! Knipoog smiley

wat zou het heerlijk zijn als iedereen de waarheid sprak en elkaar enkel de belangstellende vragen stelde ipv enkel om beleefd te zijn.

want zeg nu zelf...is het beleefd om te vragen, hoe gaat het, terwijl je dat niet eens zo belangrijk vind?


Idd Klaas en Jolan.... denk als je zoiets vraagt en het niet meent het niet spreekt van respect... Maar denk dat Henk ergens anders op doelde...maar das aan Henk om het uit te leggen Knipoog smiley Hij reageerde nml niet op mij maar op Simon...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY524





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 16:01
 
Het is ook gewoon in onze cultuur ingebouwd. Dat krijg je er niet zomaar meer uit. Het is een omgangsvorm.
Als je gewoon denkt: iemand zegt mij extra vriendelijk gedag, ipv wat hij letterlijk zegt dan is de teleurstelling ook minder als er geen tijd is.
Kijk, er word hier vaker gezegd op dit topic dat het niet leuk is om met iets negatiefs te beginnen, maar als je meer dan alleen 'goed' zegt, wil dat natuurlijk niet zeggen dat het direct negatief moet zijn.

Het is wel handig om aan te kunnen voelen of iemand haast heeft of dat het wel een geschikt moment is.
Gelukkig kunnen de meesten dat. (echt wat een zegen! )

Gelukkig zijn er meer mensen die ook dit af en toe als apart ervaren.

Misschien ook een idee (wat ik wel eens doe) is als iemand vraag hoe het gaat en die gene zegt 'goed en met jou' dan zeg ik; goed, maar hoe is het hier en hier mee? Dan krijg je wel een gesprek.

Maarja hoe verwarrend of 'gemaakt' zo'n openingszin ook is.. je zal het er niet uitgeslagen krijgen uit onze cultuur.
Soms kun je dat soort dingen maar beter accepteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JAN105





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 18:26
 
Jenny, je hebt het mooi om en beschreven aangaande onze cultuur waarin we opgegroeid zijn en de levenservaring die je door de tijd krijgt bij gesprekken met anderen.

De zin: Kijk, er word hier vaker gezegd op dit topic dat het niet leuk is om met iets negatiefs te beginnen, maar als je meer dan alleen 'goed' zegt, wil dat natuurlijk niet zeggen dat het direct negatief moet zijn.
Hoe realitisch mag je in het leven staan en erover praten naar anderen toe. Vaak wordt iets wat niet positief is of goed is als negatief ervaren. Er is geen tussenweg. Met crisis moet je zeggen dat het goed met je gaat terwijl je onzeker bent over je werk en het uit in, het contact of chat leggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 19:15
 
Als ik zo de verschillende topics op het forum naast elkaar leg, zie ik een aantal problemen opduiken. Roddelen mag niet, maar stel je nu eens voor dat je diepe problemen hebt in je relatie en je komt iemand in de supermarkt tegen, die vraagt hoe het met je gaat? Dan mag je niet over de ander praten, maar tegelijkertijd mag je er niet met een luchtige opmerking van afmaken.

Eerlijk gezegd heb ik er geen bezwaar tegen mijn hart niet bij iedereen te hoeven luchten. Soms moet je je er gewoon van af kunnen maken, omdat de persoon die je tegenkomt er vreemde dingen mee kan doen. Het wordt pas pijnlijk als mensen die je als vriend beschouwt helemaal geen aandacht voor je hebben. Mijn advies is tweezijdig: stort je hart uit bij mensen die het aankunnen en trek je je niet teveel aan als dat niet bij iedereen kan. Belangstelling uit zich in vele vormen, en heeft niet alleen te maken met een begroeting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 19:43
 
KLAAS252 schreef:
Ik denk even hardop en zwart/wit :

Als iemand(een goede vriend) mij deze vraag zou stellen , ga ik ervanuit dat hij in alle respect een eerlijk antwoord verwacht,( mag toch als goeie vrienden????)
Heeft deze persoon geen behoefte aan een eerlijke reaktie dan heeft dit voor mij wel te maken met disrespect tov mij.
Sorry voor deze reaktie, ik ben maar een simpele ziel. Verlegen lachende smiley
Klaas

Hoezo sorry als je eigenlijk exact hetzelfde zegt Knipoog smiley
En klaarblijkelijk ben je niet de enige simpele ziel. Welkom bij de Bond der Simpele Zielen Clown smiley


Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 13 december 2009, 19:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 19:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Als ik zo de verschillende topics op het forum naast elkaar leg, zie ik een aantal problemen opduiken. Roddelen mag niet, maar stel je nu eens voor dat je diepe problemen hebt in je relatie en je komt iemand in de supermarkt tegen, die vraagt hoe het met je gaat? Dan mag je niet over de ander praten, maar tegelijkertijd mag je er niet met een luchtige opmerking van afmaken.

Eerlijk gezegd heb ik er geen bezwaar tegen mijn hart niet bij iedereen te hoeven luchten. Soms moet je je er gewoon van af kunnen maken, omdat de persoon die je tegenkomt er vreemde dingen mee kan doen. Het wordt pas pijnlijk als mensen die je als vriend beschouwt helemaal geen aandacht voor je hebben. Mijn advies is tweezijdig: stort je hart uit bij mensen die het aankunnen en trek je je niet teveel aan als dat niet bij iedereen kan. Belangstelling uit zich in vele vormen, en heeft niet alleen te maken met een begroeting.

Je kunt je gevoel je moeite zeker wel met die ander bespreken, Chat. Dat heeft niets met roddelen te maken. Het wordt pas roddelen als je de andere partij afbrandt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:58
 
ROBBEDOES873 schreef:
Tot mijn spijt ben ik er achter gekomen...Dat ik met het plaatsen van dit stukje mensen op hun tenen ben gaan staan, Dit was absoluut niet mijn bedoeling... Het was gewoon iets wat me bezig hield en waar ik eens met anderen over van gedachten wou wisselen.
Nu blijkt dat het plaatsen me een vriendschap heeft gekost, en dat doet gewoon erg veel pijn...
Vind het erg jammer dat het zo moet gaan, en nogmaals het spijt me heb niemand willen kwetsen door dit te plaatsen....

Hi Roebedoes,

Allereerst wil ik je zeggen, wat erg dat je hierdoor een vriendschap bent kwijt geraakt. Jammer is dat. Nu begrijp ik dat ook niet helemaal. Het was voor jou toch gewoon een afvragen, hoe een ander daar over dacht of mee omgaat.
Maarja als de ander daar niet mee om kan gaan is dat dan wel een vriendschap? Of heeft die persoon altijd zo`n zin gebruikt en is er nooit verder op ingegaan. Echt jammer en pijnlijk zoals je zelf ook schreef.

Ikzelf ga op zo`n zin als ik vraag hoe is het er mee? En men reageer dan o goed.
Ik antwoord dan: Is het werkelijk goed of is het echt goed met je?
Zo laat je toch de ander weten dat je zeker in de ander geinteresseerd bent. Oprechtheid is ook een kunst appart.
En dit is ook een hart hart delen. Vaak denk men o ik moet een oplossing geven of iets doen voor de ander. Nee, een luisteren oor is vaak datgene wat mensen echt willen iemand die gewoon kan luisteren. Daar geen goedkeuring of afkeuring aan vast knopen.
Maar er gewoon zijn voor de ander. Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 02:06
 
ik vind dit een mooi onderwerp van discussie ... en voorál omdat dit zo dicht bij jezelf komt ... jezelf laten zien ... en moet je maar durven hé ...
ik wil hier op reageren, het is iets wat mij hóóg zit en tegelijkertijd komt er iets in mij boven van ... shit inka , stel je niet zo aan ... en dát is nou net wat mij hoog zit ...
ik kan nu wel roepen dat ik na het overlijden van mijn vrouw zo druk ben, maar so what ... das mijn probleem toch? ... mag ik dan klagen?
nee ik klaag niet ... ik ben dankbaar dat het op dit moment goed gaat ... maar de manier waarop? ...daarvan krijg ik toch wel een héél erg nare bijsmaak hoor ... en uit je niet zomaar naar buiten toch? ...
ja voor de buitenwereld heeft inka alles op de rit ... tgaat uuuh super met zijn gezin ... heeft een eigen zaak, administratie maar niet geteld , een leuk huis ... organiseerd leuke feesten, en heeft ook nog een nieuwe lieve vriendin ... nou, wat wil je nog méér ... mooi toch? ...
mijn famile denkt nét zo, ... óóó die inka red het wel hoor ... túúúrlijk ...en alwéér krijg ik een náre smaak in mijn mond ...
niemand beseft hoe druk ik met alles bent ... grrrr ...
alleen mijn huis al met die mooie tuin die ik had .. ja hád ...mijn tuin is het bewijs dat alles in één klap zo anders is geworden ... en gaat elk jaar weer zover van mij af ... en dat stoort mij best hoor ... mijn beestjes rondom mijn huis verzorg ik nog goed... maar jullie moesten eens weten hoeveel ik hoor van, ruim die beesten nou is op ... dit kost je veel te veel energie ... maar wil ik dat? ... nee dus ... vroeger was dit voor mij ontspanning .. nu een moéten ... jullie snap?
ik wil hiermee maar zeggen, dat als iemand aan je vraagd van hoe is het met je? ... je zelf toch beter voordoet als je eigenlijk bent ... tenzij ... je het écht aan je allerbeste vriend verteld hoe het nou werkelijk in elkaar steekt ... en dan zeg ik soms dat het eigenlijk helemáál niet gaat ... ik bedoel véél te druk met alles ... of iemand dit snapt intereseert mij niet zoveel... weet zelf wel beter, sorry ... tgaat dus wel goed met inka ...
hum hum ...


Laatst aangepast door
INKA401
op maandag 14 december 2009, 02:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMONKWET418





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 13:27
 
ROBBEDOES873 schreef:
Persoonlijk denk ik dat medeleven een heel mooi gebaar is...
Maar medelijden is iets waar ik eigenlijk niets mee kan Knipoog smiley

Doessie ik had het niet over medelijden, maar medeleven dat is toch weer een ietsje anders. Medelijden hoeft voor mij ook niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 13:29
 
INKA401 schreef:
ik vind dit een mooi onderwerp van discussie ... en voorál omdat dit zo dicht bij jezelf komt ... jezelf laten zien ... en moet je maar durven hé ...
ik wil hier op reageren, het is iets wat mij hóóg zit en tegelijkertijd komt er iets in mij boven van ... shit inka , stel je niet zo aan ... en dát is nou net wat mij hoog zit ...
ik kan nu wel roepen dat ik na het overlijden van mijn vrouw zo druk ben, maar so what ... das mijn probleem toch? ... mag ik dan klagen?
nee ik klaag niet ... ik ben dankbaar dat het op dit moment goed gaat ... maar de manier waarop? ...daarvan krijg ik toch wel een héél erg nare bijsmaak hoor ... en uit je niet zomaar naar buiten toch? ...
ja voor de buitenwereld heeft inka alles op de rit ... tgaat uuuh super met zijn gezin ... heeft een eigen zaak, administratie maar niet geteld , een leuk huis ... organiseerd leuke feesten, en heeft ook nog een nieuwe lieve vriendin ... nou, wat wil je nog méér ... mooi toch? ...
mijn famile denkt nét zo, ... óóó die inka red het wel hoor ... túúúrlijk ...en alwéér krijg ik een náre smaak in mijn mond ...
niemand beseft hoe druk ik met alles bent ... grrrr ...
alleen mijn huis al met die mooie tuin die ik had .. ja hád ...mijn tuin is het bewijs dat alles in één klap zo anders is geworden ... en gaat elk jaar weer zover van mij af ... en dat stoort mij best hoor ... mijn beestjes rondom mijn huis verzorg ik nog goed... maar jullie moesten eens weten hoeveel ik hoor van, ruim die beesten nou is op ... dit kost je veel te veel energie ... maar wil ik dat? ... nee dus ... vroeger was dit voor mij ontspanning .. nu een moéten ... jullie snap?
ik wil hiermee maar zeggen, dat als iemand aan je vraagd van hoe is het met je? ... je zelf toch beter voordoet als je eigenlijk bent ... tenzij ... je het écht aan je allerbeste vriend verteld hoe het nou werkelijk in elkaar steekt ... en dan zeg ik soms dat het eigenlijk helemáál niet gaat ... ik bedoel véél te druk met alles ... of iemand dit snapt intereseert mij niet zoveel... weet zelf wel beter, sorry ... tgaat dus wel goed met inka ...
hum hum ...

Inka wat beschrijf je dat goed ! Heel herkenbaar.
Dank je wel dat je je zo kwetsbaar durft open te stellen. En dat ik dat mag zien en lezen. Sterkte of eigenlijk wees eens zwak. Knipoog smiley Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK030





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 18:29
 
INKA401 schreef:
ik vind dit een mooi onderwerp van discussie ... en voorál omdat dit zo dicht bij jezelf komt ... jezelf laten zien ... en moet je maar durven hé ...
ik wil hier op reageren, het is iets wat mij hóóg zit en tegelijkertijd komt er iets in mij boven van ... shit inka , stel je niet zo aan ... en dát is nou net wat mij hoog zit ...
ik kan nu wel roepen dat ik na het overlijden van mijn vrouw zo druk ben, maar so what ... das mijn probleem toch? ... mag ik dan klagen?
nee ik klaag niet ... ik ben dankbaar dat het op dit moment goed gaat ... maar de manier waarop? ...daarvan krijg ik toch wel een héél erg nare bijsmaak hoor ... en uit je niet zomaar naar buiten toch? ...
ja voor de buitenwereld heeft inka alles op de rit ... tgaat uuuh super met zijn gezin ... heeft een eigen zaak, administratie maar niet geteld , een leuk huis ... organiseerd leuke feesten, en heeft ook nog een nieuwe lieve vriendin ... nou, wat wil je nog méér ... mooi toch? ...
mijn famile denkt nét zo, ... óóó die inka red het wel hoor ... túúúrlijk ...en alwéér krijg ik een náre smaak in mijn mond ...
niemand beseft hoe druk ik met alles bent ... grrrr ...
alleen mijn huis al met die mooie tuin die ik had .. ja hád ...mijn tuin is het bewijs dat alles in één klap zo anders is geworden ... en gaat elk jaar weer zover van mij af ... en dat stoort mij best hoor ... mijn beestjes rondom mijn huis verzorg ik nog goed... maar jullie moesten eens weten hoeveel ik hoor van, ruim die beesten nou is op ... dit kost je veel te veel energie ... maar wil ik dat? ... nee dus ... vroeger was dit voor mij ontspanning .. nu een moéten ... jullie snap?
ik wil hiermee maar zeggen, dat als iemand aan je vraagd van hoe is het met je? ... je zelf toch beter voordoet als je eigenlijk bent ... tenzij ... je het écht aan je allerbeste vriend verteld hoe het nou werkelijk in elkaar steekt ... en dan zeg ik soms dat het eigenlijk helemáál niet gaat ... ik bedoel véél te druk met alles ... of iemand dit snapt intereseert mij niet zoveel... weet zelf wel beter, sorry ... tgaat dus wel goed met inka ...
hum hum ...

Laat je zwakhijd zien zo dat Hij verder kan met je En wil dit zegen dat ik ook gauw zeg hoe gaat het met je .Heb nu geleerd om het anders tezegen .Als ik vraag van hoe gaat het met je kun je vaak aan de gezicht zien van die perzoon hoe het gaat .als ik dat zie dat het wat minder gaat vraag ik hoe gaat het werkelijk met je ,en dan komen ze vaak los en dan kun je voor hun biden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAMENZIJN153





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 20:55
 
JOLAN931 schreef:
geen sorry klaas, deze simpele ziel denkt er ook zo over! Knipoog smiley

wat zou het heerlijk zijn als iedereen de waarheid sprak en elkaar enkel de belangstellende vragen stelde ipv enkel om beleefd te zijn.

want zeg nu zelf...is het beleefd om te vragen, hoe gaat het, terwijl je dat niet eens zo belangrijk vind?

Is het niet goed om beleefd te zijn ?
De ene persoon is hartelijker dan de ander....maar doet wel zn best .
Zo groeien we toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 09:20
 
Allereerst stel je verwachtingen niet te hoog, wanneer iemand een terloops gesprek begint met “Hoe gaat het met je”. Vaak is het alleen een beleefdheidsformule.
Als blijkt dat iemand echt tijd en belangstelling voor je hebt, wees er dan blij mee.

Humor werkt vaak goed: Bijvoorbeeld als antwoord: “Uh, heb je even…?”
Of: “Eigenlijk niet zo goed, maar hier en nu lijkt me niet geschikt om daar op door te gaan. Zullen we iets afspreken?”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETERVD711





Berichten: 64

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 09:49
 
IESJE369 schreef:
Allereerst stel je verwachtingen niet te hoog, wanneer iemand een terloops gesprek begint met “Hoe gaat het met je”. Vaak is het alleen een beleefdheidsformule.
Als blijkt dat iemand echt tijd en belangstelling voor je hebt, wees er dan blij mee.

Humor werkt vaak goed: Bijvoorbeeld als antwoord: “Uh, heb je even…?”
Of: “Eigenlijk niet zo goed, maar hier en nu lijkt me niet geschikt om daar op door te gaan. Zullen we iets afspreken?”

goede reactie
hou ik als zeeuw wel van haha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETERVD711





Berichten: 64

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 09:49
 
IESJE369 schreef:
Allereerst stel je verwachtingen niet te hoog, wanneer iemand een terloops gesprek begint met “Hoe gaat het met je”. Vaak is het alleen een beleefdheidsformule.
Als blijkt dat iemand echt tijd en belangstelling voor je hebt, wees er dan blij mee.

Humor werkt vaak goed: Bijvoorbeeld als antwoord: “Uh, heb je even…?”
Of: “Eigenlijk niet zo goed, maar hier en nu lijkt me niet geschikt om daar op door te gaan. Zullen we iets afspreken?”

goede reactie
hou ik als zeeuw wel van haha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 10:44
 
Quote:
Allereerst stel je verwachtingen niet te hoog, wanneer iemand een terloops gesprek begint met “Hoe gaat het met je”. Vaak is het alleen een beleefdheidsformule.
Als blijkt dat iemand echt tijd en belangstelling voor je hebt, wees er dan blij mee.

Humor werkt vaak goed: Bijvoorbeeld als antwoord: “Uh, heb je even…?”
Of: “Eigenlijk niet zo goed, maar hier en nu lijkt me niet geschikt om daar op door te gaan. Zullen we iets afspreken?”

PIETERVD711 schreef:
goede reactie
hou ik als zeeuw wel van haha

Oeps, mijn wiegje stond in Mokum! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 17:03
 
ROBBEDOES873 schreef:
Heb even getwijfeld waar ik dit moest parkeren Knipoog smiley Maar denk kan hier wel...

Wil het graag eens met jullie hebben over belangstelling tonen...

Vaak heel vaak vragen mensen...
Heeeej hoe gaat het??
Maar wat mij opvalt is dat mensen het wel vragen, maar eigenlijk niet willen horen hoe het werkelijk gaat...

Nu gaat het met mij altijd goed... Nooit problemen alles gaat me voor de wind, geen idee wat stres is of wat dan ook maar Clown smiley
En nee ben niet zielig hoef geen aandacht of medelijden of weet ik veel wat,
En normaal gesproken zal ik ook altijd als antwoord geven op de vraag ..
Hoe gaat het??
Ja super kan niet beter (onkruid vergaat immers niet Clown smiley )
Maar soms gaat het gewoon even niet zoals ik wil en ja als dan een goede vriend of vriendin vraagt, Hoe gaat het??
Nou niet echt lekker Twijfelende smiley Maar vervolgens word er overgeen gepraat en gedaan alsof er niets gezegd is...Let wel het gaat hier om een goede vriend/vriendin....en ja dat doet ergens wel pijn, ligt dat nu aan mij??
of zie ik het nu weer eens helemaal verkeerd??
Nogmaals ik ben niet zielig en zal ook niet snel roepen dat het niet gaat,maar als het eens echt pet is, mag je dan aangeven dat het niet goed gaat???
Of moet je maar gewoon blijven roepen dat alles goed gaat omdat men eigenlijk uiy pure beleeftheid vraagt hoe gaat het? of is het gewoon een openingszin, waar niemand eigenlijk op het echte antwoord zit te wachten...
Dit was gewoon iets wat er in men hoofd speelt, ben heel benieuwd hoe jullie het zien.

vaak als je zegt van gaat wel,dan kom er een reactie van"klinkt niet zo geweldig" en idd als ze dan vragen waarom niet,dan geef je een antwoord,alleen als je hier bent,dan kennen bepaalde personen elkaar niet dus jah dan kunnen die het heel anders opvatten.
zelf ik ik ook wel es problemen,maar ik weet zeker alsik die hier aan iemand voor leg,dan weet geen hond er mee om te gaan. en ja wat moet ik dan als antwoord geven als ze me vragen hoe het gaat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCANTI664





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:45
 
Meestal als je aan mensen vraagt van hoe gaat het ? zegt men: "o met mij gaat het wel goed". Dan vraag ik me wel eens af waarom vraag ik het eigenlijk ? Iemand zei eens een keer (die vindt ik overigens wel leuk) Met mensen waarmee het slecht gaat, gaat het altijd goed.

En als je zelf op een eerlijke manier antwoord geeft dat het bijv. wat minder met je gaat zeggen ze weer, zeg toch gewoon dat het goed met je gaat ?! Smiley die vol vragen zit Kortom het is en blijft dom ge....... in de ruimte. Waarom kan/mag iemand niet zielig zijn, dat kan toch als die persoon bijv. niet lekker in zijn vel zit, je mag tegenwoordig al blij zijn als iemand je daarin serieus neemt. En de mensen die dat oprecht doen, met je meeleven/denken zijn tegenwoordig in dat opzicht echt uniek. Ik denk dat je gewoon ten alle tijde eerlijk moet zijn met hoe je je voelt, en als het merendeel dat niet serieus neemt, so be it.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:50
 
Oh,

Lees je alle forums?
Dan maar beter niet alle forums opschonen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 22:22
 
HERMAN388 schreef:
Oh,

Lees je alle forums?
Dan maar beter niet alle forums opschonen Smiley met dichtgeplakte mond

Ach waarom zouden ze Smiley die vol vragen zit Die oudjes doen het nog best Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEKE000





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 22:28
 
Zomaar even wat surfen/lezen op het Forum .....lees dit topic.....

Als iemand mij in het voorbijgaan vraagt.....

Hoe is het ??.....Gaatiegoed !!!

Reageer ik meestal met breedbek glimlach.....

"NIET GOED ", HEB JE EEN HALF UURTJE !!!


Laatst aangepast door
LIEKE000
op zaterdag 7 januari 2012, 01:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 22:29
 
LIEKE000 schreef:
Zomaar even wat surfen/lezen op het Forum .....lees dit topic.....

Als iemand mij in het voorbijgaan vraagt.....

Hoe is het ??.....Gaatiegoed !!!

Reageer ik meestal met breedbek glimlach.....

"NIET GOED ", HEB JE EEN HALF UURTJE !!!

Een half uurtje maar Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 11:18
 
mijn antwoord is meestal:
met mij gaat het prima maar mijn omstandigheden zijn beroerd.
heeft iemand werkelijk belangstelling dan komt er vanzelf een gesprek.
ik heb geen zin in een gesprek met iemand die niet oprecht belangstelling toont.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 13:48
 
MOMO697 schreef:
mijn antwoord is meestal:
met mij gaat het prima maar mijn omstandigheden zijn beroerd.
heeft iemand werkelijk belangstelling dan komt er vanzelf een gesprek.
ik heb geen zin in een gesprek met iemand die niet oprecht belangstelling toont.


Ik zou dan denken, gaat iemand nog niets aan dat mijn omstandigheden zo beroerd zijn.........Dan zet je jezelf al in zo'n zielige positie......en wil je dat? Het gaat toch om jou? Niet om je omstandigheden?
En eerlijk gezegd, ik hoef dat ook niet gelijk van een ander te weten...... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 16:44
 
MARCANTI664 schreef:
Meestal als je aan mensen vraagt van hoe gaat het ? zegt men: "o met mij gaat het wel goed". Dan vraag ik me wel eens af waarom vraag ik het eigenlijk ? Iemand zei eens een keer (die vindt ik overigens wel leuk) Met mensen waarmee het slecht gaat, gaat het altijd goed.

En als je zelf op een eerlijke manier antwoord geeft dat het bijv. wat minder met je gaat zeggen ze weer, zeg toch gewoon dat het goed met je gaat ?! Smiley die vol vragen zit Kortom het is en blijft dom ge....... in de ruimte. Waarom kan/mag iemand niet zielig zijn, dat kan toch als die persoon bijv. niet lekker in zijn vel zit, je mag tegenwoordig al blij zijn als iemand je daarin serieus neemt. En de mensen die dat oprecht doen, met je meeleven/denken zijn tegenwoordig in dat opzicht echt uniek. Ik denk dat je gewoon ten alle tijde eerlijk moet zijn met hoe je je voelt, en als het merendeel dat niet serieus neemt, so be it.

Je schrijft mooie teksten, Marcanti, hier en op andere topics, heel waarheidsgetrouw, herkenbaar en ozo pijnlijk. Dit is geen cynischme of wat dan ook maar wel oprecht wat ik je nu vertel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCANTI664





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 17:26
 
Bedankt Frank voor je meeleven, ook fijn om te weten dat er mensen zijn die zich hier over het algemeen in herkennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCANTI664





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 17:27
 
Frank+t Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA278





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 09:03
 
.....O..ja..zo herkenbaar en soms zo ergerlijk
Vaak,zonder erbij na te denken,wordt zo'n standaard opmerking in het voorbijgaan,gezegd of geroepen..

Hey..alles goed??!...en als je dan terug roept..Ja hoor!..dan volgt vaak het antwoord..Houen zo!!
Ik antwoord wel 's met..Nee,niet alles!...
Nou dan krijg je gezichten als deze.. Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley Zieke smiley

Tja..en daar staat de persoon in kwestie dan..komt geen geluid meer uit..
Ben benieuwd een volgende keer..??? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROMY721





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 14:48
 
dus dan maar niet meer vragen??/
Ik vraag het meestal in de hoop dat het goed gaat, gaat het niet goed vraag ik ook waarom niet, gewoon belangstelling. is dat gek?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:17
 
ROMY721 schreef:
dus dan maar niet meer vragen??/
Ik vraag het meestal in de hoop dat het goed gaat, gaat het niet goed vraag ik ook waarom niet, gewoon belangstelling. is dat gek?

Dus als iemand antwoordt dat het niet goed gaat dan vraag je ook niet wat er aan de hand is?
Is dat dan niet juist een gebrek aan belangstelling? Misschien wil die andere even haar verhaal kwijt. Nu lijkt het er op dat het eigenlijk alleen maar goed moet gaan en dan mag er eventueel ook over verteld worden.
Het geeft me allemaal zo'n gevoel alsof we alleen maar de leuke des levens mogen vertellen. Iemand die gelukkig is mag dat honderuit bejubelen maar als er eens wat fout zit moet het maar verzwegen worden. En als goede christenen zijn we dan wel begaan met het leed van de arme mensen aan de andere kant van de wereld of we vinden het allemaal heel erg dat één of andere natuurramp een dorp heeft weggevaagd. Maar wat dan met de mens die we kennen en die heel dichtbij woont? Of is dat verdriet of leed dan toch weer té dichtbij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3