ChristianMatch
 


Forum

Buddha beeld
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:19
 
HENK710 schreef:
Echt veroordelen is volgens mij in Grace haar geval ook geen sprake van. Ze heeft enkel haar teleurstellende ervaring gedeeld, waarbij ze vraagtekens zet bij deze manier van invullen voor haarzelf. Daarmee heeft ze in mijn ogen niet de gehele katholieke beweging veroordeeld...

Mee eens, Henk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:47
 
LIESBETH326 schreef:
Mee eens, Henk...


even rechtzetten dus .... heb het ook niet als veroordeling ervaren hoor ...... maar kon er best goed inkomen wat Willemijn bedoelde ....
Ik heb overigens een pracht van een Mariabeeldje staan , aandenken aan een héél speciaal iemand , 'k heb een Budhabeeldje van vrienden uit Laos , en heb een pak gelukbrengertjes van overal ter wereld ... ook van moslimvrienden ..... doe ik overigens geen van allen weg , maar heb ze nog nooit aanbeden of als iets meer bekeken dan als een aandenken ....
Voor mij belangrijk , elk van men vrienden en kennissen weet wat en hoe ik over mijn geloof denk en doe .... we praten er best regelmatig over ..... en dan is het respect erover spiegelend ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:06
 
SOFIE807 schreef:
even rechtzetten dus .... heb het ook niet als veroordeling ervaren hoor ...... maar kon er best goed inkomen wat Willemijn bedoelde ....
Ik heb overigens een pracht van een Mariabeeldje staan , aandenken aan een héél speciaal iemand , 'k heb een Budhabeeldje van vrienden uit Laos , en heb een pak gelukbrengertjes van overal ter wereld ... ook van moslimvrienden ..... doe ik overigens geen van allen weg , maar heb ze nog nooit aanbeden of als iets meer bekeken dan als een aandenken ....
Voor mij belangrijk , elk van men vrienden en kennissen weet wat en hoe ik over mijn geloof denk en doe .... we praten er best regelmatig over ..... en dan is het respect erover spiegelend ...

Ik bedoelde het ook niet het veroordelende maar meer het niet goed vinden van de katholieke kerk......dit even voor alle duidelijkheid.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:19
 
WILLEMIJN232 schreef:
Grace,

ik lees met grote verbazing je stukje!
Als ik in de katholieke kerk kom brand ik altijd een kaarsje en vind het een mooi moment om even stil te staan bij diegene voor wie ik het kaarsje brand....Niets mis mee toch?
Ik lees dan ook met verbazing in jou stuk dat jij bij anderen die kaarsjes uitblaast......Als je dat bij mijn kaarsje zou doen had je een probleem denk ik.....
Waarom is het zoveel moeite om een andere religie te respecteren ook al is het niet de jouwe?
Jij hebt jouw ervaringen daar maar daarom hoeft de katholieke kerk nog niet slecht te zijn en aan afgoderij te doen?
Het is niet jouw kerk dat is me wel duidelijk maar respecteer het in ieder geval!

Willemijn


naar aanleiding van de andere reacties zal ik dus nu even weer zelf reageren.
jammer dat je het zo negatief opneemt willemijn.en ook dat je niet alles goed gelezen hebt.
1e ik heb geschreven dat ik in mijn ouderlijk huis de kaarsjes bij de beelden uitblies omdat mijn ouders dat als vereering naar die beeldjes(lees de verpersoonlijking achter doe beeldjes)toe deden,en ik Gods woord wilde gehoorzamen ;nl exudus 20:3gij zult geen andere goden voor uw aangezicht hebben .
vele aanbidden nl.de persoon waar zo'n beeltenis voor staat en dus niet God zelf.
ik had het dus over het huis waar ik leefde.
wat jij in jou huis of kerk wil doen is aan jou en daar zal ik dus heus geen kaarsjes komen uitblazen .
2e verder heb ik ook niet gezegd dat de rk kerk slecht zou zijn ik ken daar zeer fijne gelovigen tussen en ook mijn ouders die niet beter wisten als wat hen weer door hun ouders geleerd was.maar doordat ikzelf Gods woord kon en mocht gaan lezen heb ik mogen ervaren dat het heel wat verder en dieper gaat dan mij geleerd was en heb daar vele positieve gesprekken met mijn ouders over mogen hebben ; dus bij deze wijs ik de rk kerk niet af maar wel een aantal zaken waarvan ik lees dat Gods woord wat anders zegt.
3e dat ik geen respect zou hebben volgens jou is jammer want als je goed leest heb ik geschreven dat ik wel respect heb voor anders gelovigen maardat wil niet zeggen dat ik het met alles zomaar eens ben,en dat hoeft mijns inziens ook niet.
4e Dus dat veroordelende vingertje zoals jij "t later nog eens schrijft is er niet hoor,verre van dat en een ieder maakt zijn eigen keuzes maar ik vind het jammer dat als men hier een inzicht en of stukje uit Gods woord na wil leven dat een ander zich meteen gediscrimineerd voelt en /of aangevallen.het lijkt er dan eerder op dat men mij veroordeelt enkel omdat ik het dus anders zie dan bv jij.
ik wil dan enkel zeggen als we op een dag voor God staan zal een ieder zijn verantwoording af moeten leggen en heeft niemand een excuus van het al dan niet gehoord en/of gelezen te hebben dat men bv niet wist dat men enkel alleen God moet aanbidden en geen andere goden voor hun aangezicht moest hebben.en enkel dan zal blijken wie al dan niet het bij het rechte eind had. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 5 mei 2010, 15:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:34
 
GRACE585 schreef:
naar aanleiding van de andere reacties zal ik dus nu even weer zelf reageren.
jammer dat je het zo negatief opneemt willemijn.en ook dat je niet alles goed gelezen hebt.
1e ik heb geschreven dat ik in mijn ouderlijk huis de kaarsjes bij de beelden uitblies omdat mijn ouders dat als vereering naar die beeldjes(lees de verpersoonlijking achter doe beeldjes)toe deden,en ik Gods woord wilde gehoorzamen ;nl exudus 20:3gij zult geen andere goden voor uw aangezicht hebben .
vele aanbidden nl.de persoon waar zo'n beeltenis voor staat en dus niet God zelf.
ik had het dus over het huis waar ik leefde.
wat jij in jou huis of kerk wil doen is aan jou en daar zal ik dus heus geen kaarsjes komen uitblazen .
2e verder heb ik ook niet gezegd dat de rk kerk slecht zou zijn ik ken daar zeer fijne gelovigen tussen en ook mijn ouders die niet beter wisten als wat hen weer door hun ouders geleerd was.maar doordat ikzelf Gods woord kon en mocht gaan lezen heb ik mogen ervaren dat het heel wat verder en dieper gaat dan mij geleerd was en heb daar vele positieve gesprekken met mijn ouders over mogen hebben ; dus bij deze wijs ik de rk kerk niet af maar wel een aantal zaken waarvan ik lees dat Gods woord wat anders zegt.
3e dat ik geen respect zou hebben volgens jou is jammer want als je goed leest heb ik geschreven dat ik wel respect heb voor anders gelovigen maardat wil niet zeggen dat ik het met alles zomaar eens ben,en dat hoeft mijns inziens ook niet.
4e Dus dat veroordelende vingertje zoals jij "t later nog eens schrijft is er niet hoor,verre van dat en een ieder maakt zijn eigen keuzes maar ik vind het jammer dat als men hier een inzicht en of stukje uit Gods woord na wil leven dat een ander zich meteen gediscrimineerd voelt en /of aangevallen.het lijkt er dan eerder op dat men mij veroordeelt enkel omdat ik het dus anders zie dan bv jij.
ik wil dan enkel zeggen als we op een dag voor God staan zal een ieder zijn verantwoording af moeten leggen en heeft niemand een excuus van het al dan niet gehoord en/of gelezen te hebben dat men bv niet wist dat men enkel alleen God moet aanbidden en geen andere goden voor hun aangezicht moest hebben.en enkel dan zal blijken wie al dan niet het bij het rechte eind had. Knipoog smiley

Jammer dat je er zo op reageert........
Jij vat het op als een persoonlijke aanval op je zelf...... En dat is absoluut mijn bedoeling niet......
Wat ik op jouw stukje tegen heb en dat bedoelde ik er mee te zeggen...... dat een ieder een persoonlijke beleving heeft van wat goed en niet goed is en daarvoor zoek je ook een kerkgenootschap waar je jezelf bij thuis voelt.
Voor jou is dat een evangelie gemeente en voor mij weer een andere kerk.
Maar het is niet aan ons een ander geloof (met of zonder afgoderij) te veroordelen......Laten we niet zo oordelend kijken maar proberen een beetje mild te kijken en niet altijd in termen van goed en fout.....
Geloof blijft hoe dan ook een persoonlijke zaak tussen God en jezelf......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 5 mei 2010, 15:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:13
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jammer dat je er zo op reageert........
Jij vat het op als een persoonlijke aanval op je zelf...... En dat is absoluut mijn bedoeling niet......
Wat ik op jouw stukje tegen heb en dat bedoelde ik er mee te zeggen...... dat een ieder een persoonlijke beleving heeft van wat goed en niet goed is en daarvoor zoek je ook een kerkgenootschap waar je jezelf bij thuis voelt.
Voor jou is dat een evangelie gemeente en voor mij weer een andere kerk.
Maar het is niet aan ons een ander geloof (met of zonder afgoderij) te veroordelen......Laten we niet zo oordelend kijken maar proberen een beetje mild te kijken en niet altijd in termen van goed en fout.....
Geloof blijft hoe dan ook een persoonlijke zaak tussen God en jezelf......

niet enkel een persoonlijke beleving maar ook juist dat men Gods woord niet wil accepteren als een duidelijk gegeven en dat heeft niets te maken met veroordeling van wat men persoonlijk ervaart maar waar God mijns inziens zeer duidelijk in is .
dat is hetgene wat ik juist zo jammer vind.


Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 5 mei 2010, 16:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:40
 
GRACE585 schreef:
niet enkel een persoonlijke beleving maar ook juist dat men Gods woord niet wil accepteren als een duidelijk gegeven en dat heeft niets te maken met veroordeling van wat men persoonlijk ervaart maar waar God mijns inziens zeer duidelijk in is .
dat is hetgene wat ik juist zo jammer vind.

Er is ook nog zoiets als "leven op aarde".
Aan de éne kant hebben we Gods Woord, en aan de andere kant hebben we het leven op aarde te leven. Dat maakt dat men soms een eigen mening erop na moet houden. Het lukt gewoon vaak niet om Gods Woord 1-op-1 toe te passen in het leven. En dat moeten we ook niet willen want dan volgt alleen maar frustratie.

Dan wil ik nog terugkeren naar de lengte van het leven op aarde.
Om de paar weken merk ik hóe belangrijk de lengte van het leven op aarde is. Vandaag hoorde ik ook weer dat iemand die ik vanuit het kerkenwerk ken, niet veel jaren meer te leven heeft. Hij is nog niet eens 80 jaar geworden.... het was voor mij een flinke klap, en zo gaat dat om de paar weken. Iedere keer weer de schok dat iemand die ik vanuit kerkgemeentes (ja, meervoud!) ken, bedreigd wordt door een ernstige ziekte danwel weet dat hij/zij niet veel jaren meer te leven heeft.

Zeggen dat de lengte van het leven niet belangrijk is, is een prima manier om de nabestaanden en andere mensen tot in het diepst van hun ziel te verwonden. Dat moeten we toch niet willen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:54
 
GRACE585 schreef:
niet enkel een persoonlijke beleving maar ook juist dat men Gods woord niet wil accepteren als een duidelijk gegeven en dat heeft niets te maken met veroordeling van wat men persoonlijk ervaart maar waar God mijns inziens zeer duidelijk in is .
dat is hetgene wat ik juist zo jammer vind.

en dat vind ik nu weer een beetje kort door de bocht......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:39
 
WILLEMIJN232 schreef:
en dat vind ik nu weer een beetje kort door de bocht......

dat mag jij vinden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:45
 
GRACE585 schreef:
niet enkel een persoonlijke beleving maar ook juist dat men Gods woord niet wil accepteren als een duidelijk gegeven en dat heeft niets te maken met veroordeling van wat men persoonlijk ervaart maar waar God mijns inziens zeer duidelijk in is .
dat is hetgene wat ik juist zo jammer vind.

Maar hoe duidelijk is alles wat God ons meegegeven heeft in Zijn Woord? Blijkbaar duidelijk genoeg om vele stromingen te doen ontstaan Knipoog smiley
Ofwel, Gods Woord kan blijkbaar op meerdere manieren uitgelegd worden. Dat we het niet altijd met elke invulling eens zijn, moge dan ook duidelijk zijn. En ja, jouw voorbeeld over het branden van een kaars als aanbiddingsritueel is af te wijzen. Maar dit betekent niet dat kaarsjes branden hoe dan ook verkeerd is. En dat is volgens mij wel wat Willemijn leest in jouw relaas...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:17
 
HENK710 schreef:
Maar hoe duidelijk is alles wat God ons meegegeven heeft in Zijn Woord? Blijkbaar duidelijk genoeg om vele stromingen te doen ontstaan Knipoog smiley
Ofwel, Gods Woord kan blijkbaar op meerdere manieren uitgelegd worden. Dat we het niet altijd met elke invulling eens zijn, moge dan ook duidelijk zijn. En ja, jouw voorbeeld over het branden van een kaars als aanbiddingsritueel is af te wijzen. Maar dit betekent niet dat kaarsjes branden hoe dan ook verkeerd is. En dat is volgens mij wel wat Willemijn leest in jouw relaas...

Jij begrijpt wat ik bedoelde te zeggen.........

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:19
 
HENK710 schreef:
Maar hoe duidelijk is alles wat God ons meegegeven heeft in Zijn Woord? Blijkbaar duidelijk genoeg om vele stromingen te doen ontstaan Knipoog smiley
Ofwel, Gods Woord kan blijkbaar op meerdere manieren uitgelegd worden. Dat we het niet altijd met elke invulling eens zijn, moge dan ook duidelijk zijn. En ja, jouw voorbeeld over het branden van een kaars als aanbiddingsritueel is af te wijzen. Maar dit betekent niet dat kaarsjes branden hoe dan ook verkeerd is. En dat is volgens mij wel wat Willemijn leest in jouw relaas...


Ik ga nu iets heel gevaarlijks zeggen.
Paulus waarschuwt hier al voor, ondermeer in korinthe, pas op waar jullie mee bezig zijn, want jullie raken van het rechte pad af.
Gods Woord, de bijbel is duidelijk genoeg, de Heilige Geest is duidelijk genoeg. Hoe komt het dan toch dat er zoveel stromingen zijn ?? Wel ik denk dat de leugenaar van de beginne, satan, christenen een oor aannaait, "laat ze met elkaar maar lekker vechten over gelijk hebben, willen hebben". Want op dat moment zijn ze niet bezig met het eerste en grootste gebod, de Liefde.
Elke stroming heeft gelijk, en waar is Gods Liefde? We vinden zelfs al dat we andere godsdiensten moeten accepteren, boedha beelden kunnen geen kwaad, oosterse geneeswijzen, met een occulte oorsprong moeten kunnen enz. enz. En Gods woord, door de stem van de Heilige Geest willen we niet meer horen. Nee logisch, de duivel, heeft veel christenen doof en blind gemaakt. Toch laat hij ze geloven dat ze nog steeds op de juiste weg zijn en wandelen.
Waar is de gave van onderscheiding van geesten, het kennen van goed en kwaad.

Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.
Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:27
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje

Dat vind ik te streng, cross.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:37
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat,
Dit is in mijn ogen nonsens. Het branden van een kaarsje kun je eerder scharen bij andere rituelen zoals wierook branden etc wat ook in de tempel gebeurde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:38
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik ga nu iets heel gevaarlijks zeggen.
Paulus waarschuwt hier al voor, ondermeer in korinthe, pas op waar jullie mee bezig zijn, want jullie raken van het rechte pad af.
Gods Woord, de bijbel is duidelijk genoeg, de Heilige Geest is duidelijk genoeg. Hoe komt het dan toch dat er zoveel stromingen zijn ?? Wel ik denk dat de leugenaar van de beginne, satan, christenen een oor aannaait, "laat ze met elkaar maar lekker vechten over gelijk hebben, willen hebben". Want op dat moment zijn ze niet bezig met het eerste en grootste gebod, de Liefde.
Elke stroming heeft gelijk, en waar is Gods Liefde? We vinden zelfs al dat we andere godsdiensten moeten accepteren, boedha beelden kunnen geen kwaad, oosterse geneeswijzen, met een occulte oorsprong moeten kunnen enz. enz. En Gods woord, door de stem van de Heilige Geest willen we niet meer horen. Nee logisch, de duivel, heeft veel christenen doof en blind gemaakt. Toch laat hij ze geloven dat ze nog steeds op de juiste weg zijn en wandelen.
Waar is de gave van onderscheiding van geesten, het kennen van goed en kwaad.

Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.
Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo

Je zegt inderdaad iets heel gevaarlijks.......
Bij mij in de kerk brand altijd de Paaskaars als teken van het licht van Christus, mag dat wel?

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:41
 
ik brand kaarsjes voor de gezelligheid en wierrook voor een lekker geurtje.
in mijn kerk branden ook regelmatig kaarsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:44
 
CROSSROAD317 schreef:

Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.
Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo

hé ...nu zijn wij het een keer niet eens. Verraste, verbaasde smiley
Als ik dit lees en opvat, mag je helemaal niet stilstaan bij het verlies van en dierbare. Alleen maar door bakkebaarden te laten staan?? mij niet meer te scheren??

Gelukkig heb ik het nog niet in mijn directe omgeving meegemaakt, maar als iemand uit erge dichtbije omgeving zou overlijden, zou ik de jaren erna best wel eens pijn en verdriet blijven voelen. Ik denk dat je ieder jaar op die bewuste dag, de pijn een stukje heviger zal voelen dan op de andere dagen. Gaat niet bijna iedereen wel eens kijken bij het graf van de overledene? Zet niet ieder wel eens een bloemetje bij het graf?

De zet een bloemetje, de ander gaat stil zitten bij het graf, weer een ander rouwt op een andere manier. En dan zijn er die een kaarsje ontsteken. Gedenken we niet allen op zo'n manier.

Laten we uitkijken niet te snel te oordelen. Natuurlijk waren er dingen goed fout in de katholieke kerk in de middeleeuwen, het verkopen van aflaten, om geld bij een te vergaren voor de kruistochten, door de mensen te zeggen dat ze door een aflaat een overledene kon vrijkopen uit het vagevuur. Er is geen vage vuur. Maar de protestanten hebben wel erg veel uit de kerk getrapt, geslagen en de calvinistische leer aan gaan hangen. Wij praten veelal vanuit die gedachten. In ander landen is het christenzijn op een heel andere manier dan hier in Nederland.

Als ik in de orthodoxe kerken kijk, zie ik daar zilveren plaatjes met een been, oog, arm, hart etc....Waar zijn die voor heb ik mij afgevraagd. Een orthodoxe priester legde mij het uit. Als mensen willen bidden voor een ziekte van iemand, kopen ze een zilver plaatje, met bijvoorbeeld een arm, dat hangen zij in de kerk op, en bidden op die manier voor de arm van de zieke.
Wij bidden ook voor de arm van een zieke. Is dat bidden eigenlijk wel genoeg. (God roept ons op te genezen, te zalven en te geloven dat god geneest. Laten we God's Geest wel toe in de kerken...maar dit even tussen haakjes en off topic)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 21:19
 
ARJAN007 schreef:
Er is ook nog zoiets als "leven op aarde".
Aan de éne kant hebben we Gods Woord, en aan de andere kant hebben we het leven op aarde te leven. Dat maakt dat men soms een eigen mening erop na moet houden. Het lukt gewoon vaak niet om Gods Woord 1-op-1 toe te passen in het leven. En dat moeten we ook niet willen want dan volgt alleen maar frustratie.

Dan wil ik nog terugkeren naar de lengte van het leven op aarde.
Om de paar weken merk ik hóe belangrijk de lengte van het leven op aarde is. Vandaag hoorde ik ook weer dat iemand die ik vanuit het kerkenwerk ken, niet veel jaren meer te leven heeft. Hij is nog niet eens 80 jaar geworden.... het was voor mij een flinke klap, en zo gaat dat om de paar weken. Iedere keer weer de schok dat iemand die ik vanuit kerkgemeentes (ja, meervoud!) ken, bedreigd wordt door een ernstige ziekte danwel weet dat hij/zij niet veel jaren meer te leven heeft.

Zeggen dat de lengte van het leven niet belangrijk is, is een prima manier om de nabestaanden en andere mensen tot in het diepst van hun ziel te verwonden. Dat moeten we toch niet willen?

ik kan dan enkel zeggen dat Gods woord voor mij een heel belangrijk gegeven is vanwaaruit ik met mijn hele wezen wil leven,dat dit met vallen en opstaan is en niet in alle gevallen op elk moment van de dag is natuurlijk vanzelfsprekend.maar ik vind dat je dat dan niet af mag doen zo van ik ben maar mens dus ik kan enkel m'n eigen gang gaan.

daarnaast heb ik jou of anderen niet willen kwetsen door te zeggen dat de lengte van iemands leven er niet toe doet ,ik bedoel het echter in geestelijk opzicht men kan bv heel lang leven en oud worden en je levensdoel missen en naar de hel gaan of kort leven en zo dicht in relatie met God dat je als je sterft bij Hem in het paradijs komt.
welk leven heeft dan zijn doel bereikt hier op aarde ik denk diegene die bij God zal zijn.(even dus een zwart /wit voorbeeld)
bij iedere nabestaande zal verdriet zijn ,ongeacht of men iemand jong of oud verliesd,en merk dat jij daar veel moeite mee hebt.maar ik geloof dat men troost krijgt bij God.ook ik heb vele mensen om mij heen verloren,en dan spreek ik niet van reeds ouderen mensen; maar zij die met 37 kanker heeft en opgegeven of zelfs een vriendin die haar dochtertje van 15 mnd verliest maar er is troost mogenlijk.
het lijkt wel of steeds meer mensen bang voor de dood maar als je een leven met God hebt wordt die angst door Hem weggenomen.
ik hoop dat je nu een beetje begrijpt wat ik heb willen zeggen en dat het zeker niet mijn bedoeling is om anderen te kwetsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:48
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik ga nu iets heel gevaarlijks zeggen.
Paulus waarschuwt hier al voor, ondermeer in korinthe, pas op waar jullie mee bezig zijn, want jullie raken van het rechte pad af.
Gods Woord, de bijbel is duidelijk genoeg, de Heilige Geest is duidelijk genoeg. Hoe komt het dan toch dat er zoveel stromingen zijn ?? Wel ik denk dat de leugenaar van de beginne, satan, christenen een oor aannaait, "laat ze met elkaar maar lekker vechten over gelijk hebben, willen hebben". Want op dat moment zijn ze niet bezig met het eerste en grootste gebod, de Liefde.
Elke stroming heeft gelijk, en waar is Gods Liefde? We vinden zelfs al dat we andere godsdiensten moeten accepteren, boedha beelden kunnen geen kwaad, oosterse geneeswijzen, met een occulte oorsprong moeten kunnen enz. enz. En Gods woord, door de stem van de Heilige Geest willen we niet meer horen. Nee logisch, de duivel, heeft veel christenen doof en blind gemaakt. Toch laat hij ze geloven dat ze nog steeds op de juiste weg zijn en wandelen.
Waar is de gave van onderscheiding van geesten, het kennen van goed en kwaad.

Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.
Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo

Sorry hoor, maar toen mijn lieve tante overleed en ik daar niet bij kon zijn om een persoonlijke reden, heb ik thuis speciaal voor haar een kaarsje gebrandt... als teken dat ik aan haar dacht en ik haar miste...
Ze was een gelovige vrouw, ik geloof dat ze bij God zal zijn, maar denk niet dat het verkeerd is dat ik op deze manier afscheid nam, van haar die mij zoveel heeft geleerd... een thuis, gezelligheid... deze tante was belangrijk voor me... en God weet dat als geen ander wat zij voor mij betekent heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:14
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik ga nu iets heel gevaarlijks zeggen.
Paulus waarschuwt hier al voor, ondermeer in korinthe, pas op waar jullie mee bezig zijn, want jullie raken van het rechte pad af.
Gods Woord, de bijbel is duidelijk genoeg, de Heilige Geest is duidelijk genoeg. Hoe komt het dan toch dat er zoveel stromingen zijn ?? Wel ik denk dat de leugenaar van de beginne, satan, christenen een oor aannaait, "laat ze met elkaar maar lekker vechten over gelijk hebben, willen hebben". Want op dat moment zijn ze niet bezig met het eerste en grootste gebod, de Liefde.
Elke stroming heeft gelijk, en waar is Gods Liefde? We vinden zelfs al dat we andere godsdiensten moeten accepteren, boedha beelden kunnen geen kwaad, oosterse geneeswijzen, met een occulte oorsprong moeten kunnen enz. enz. En Gods woord, door de stem van de Heilige Geest willen we niet meer horen. Nee logisch, de duivel, heeft veel christenen doof en blind gemaakt. Toch laat hij ze geloven dat ze nog steeds op de juiste weg zijn en wandelen.
Waar is de gave van onderscheiding van geesten, het kennen van goed en kwaad.

Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.
Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo

Tja, ik wil nu toch ook wel vertellen dat ik bij de foto van mijn overleden man elke avond een lichtje brandt. Dat verlicht zijn foto, en bij het aansteken van het kaarsje denk ik altijd: God zorgt nu voor jou, en Hij is nu jouw licht, maar ik vergeet jou nooit. Noem het een ritueel als je wilt, of het goed is of verkeerd, het geeft mij troost, ik ken meer mensen die dat doen, en er een gedachte bij hebben.
Grace
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 01:20
 
Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.
Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo

Ik zal proberen het genuanceerder te zeggen.
Waar het mij om gaat is de tekst "Ik ben de HEER"
Je kunt beter je verdriet bij de HEER neerleggen, dan iets anders te doen. Hij weet beter dan wie dan ook wat verdriet is, zeker als het gaat om het betreuren van een dode.

Ik weet zelf niet waar de gewoonte / traditie van "een kaarsje branden vandaan komt". In de bijbel komt het alleen voor als het branden van kaarsen in de 8 armige kandelaar dacht ik. Misschien dat iemand anders de herkomst weet van de gewoonte / traditie van het kaarsje branden??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 09:35
 
de dingen uit leviticus tasten je lichaam aan, en misvormen het, he cross....
wat grace beschrijft, zie ik meer als het dagelijks toevertrouwen van een dierbare aan haar God, een stukje rouwverwerking zeg maar.
en dat zij daar dan een lichtje bij aansteekt, is denk ik bijzaak;

zelf heb ik een foto staan, in een goudkleurig lijstje, van een meisje van twee jaar dat al zoveel misbruik achter de rug had, dat ze in een pleeggezin geplaatst werd (bij mij)
zij was mijn eerste pleegkindje, en iedere keer als ik t lijstje schoonmaak, vertrouw ik de kinderen die in mn gezinnetje zijn geweest opnieuw aan Hem toe.
ook een zelfde soort ritueel, alleen dan met een zeem, in plaats van een kaars.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 09:57
 
GRACE585 schreef:
het lijkt wel of steeds meer mensen bang voor de dood maar als je een leven met God hebt wordt die angst door Hem weggenomen.
ik hoop dat je nu een beetje begrijpt wat ik heb willen zeggen en dat het zeker niet mijn bedoeling is om anderen te kwetsen.

Het gaat niet alleen om angst voor de dood, maar ook om het feit dat het leven op aarde de moeite waard is om geleefd te worden. En dat gun ik in principe ieder mens!
Wie alleen maar uitkijkt naar het leven bij God heeft er niets van begrepen waarom de aarde er is en waarom mensen op de aarde gezet zijn. Het leven hier is echt geen tranendal!

Eerlijk gezegd vind ik het erg vergezocht als mensen die zonder occulte bijbedoelingen een boeddhabeeldje in huis plaatsen, daardoor per definitie in de hel terechtkomen. Het lijkt mij eerder dat God een veel ruimer hart heeft, zodat er plaats is voor heeel veel mensen! (voor veel méér mensen dus dan alleen het smaldeel van de pinkstergemeenten!)

Natuurlijk zullen er mensen in de hel belanden, maar het oordeel dáárover komt God toe. Het is niet aan ons om te bepalen wie in de hel komt en wie in de hemel. Daarom lijkt het me beter om te vermoeden (!) dat iedereen die gelooft in de hemel komt, tenzij.......

Zo... dat is tenminste een positiever begin van de dag!


Laatst aangepast door
ARJAN007
op donderdag 6 mei 2010, 10:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:19
 
CROSSROAD317 schreef:
Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.
Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo

Ik zal proberen het genuanceerder te zeggen.
Waar het mij om gaat is de tekst "Ik ben de HEER"
Je kunt beter je verdriet bij de HEER neerleggen, dan iets anders te doen. Hij weet beter dan wie dan ook wat verdriet is, zeker als het gaat om het betreuren van een dode.

Ik weet zelf niet waar de gewoonte / traditie van "een kaarsje branden vandaan komt". In de bijbel komt het alleen voor als het branden van kaarsen in de 8 armige kandelaar dacht ik. Misschien dat iemand anders de herkomst weet van de gewoonte / traditie van het kaarsje branden??

Ik denk dat je het kaarsje zelf veel teveel waarde toekent Cross.
Bij ons in de kerk wordt met de herdenking der overledenen een kaars aangestoken voor iedere overledene,die worden op een speciale spiegel geplaatst waardoor het licht verspreid wordt,daarbij wordt een zelf uitgezochtte bijbeltekst opgelezen en de dominee zegt...........Ik ben het Licht en schijn, opdat ieder kan zien. Wees niet bevreesd, Mijn Weg is recht, Mijn Weg zal je naar Mij voeren.

Een kaarsje op het kerkhof brand ik als gevoel van saamhorigheid,een 48 uur brandende kaars op speciale dagen,"opdat wij niet vergeten".......Maar een graf is geen altaar,het is slechts een rustplaats.
Thuis brand ik geen kaarsjes,daar gedenk ik liever met mooie herinneringen en doe regelmatig een schietgebedjeKnipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 12:09
 
CROSSROAD317 schreef:
Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.
Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo

Ik zal proberen het genuanceerder te zeggen.
Waar het mij om gaat is de tekst "Ik ben de HEER"
Je kunt beter je verdriet bij de HEER neerleggen, dan iets anders te doen. Hij weet beter dan wie dan ook wat verdriet is, zeker als het gaat om het betreuren van een dode.

Ik weet zelf niet waar de gewoonte / traditie van "een kaarsje branden vandaan komt". In de bijbel komt het alleen voor als het branden van kaarsen in de 8 armige kandelaar dacht ik. Misschien dat iemand anders de herkomst weet van de gewoonte / traditie van het kaarsje branden??

Lieve Cross, ik heb getwijfeld of ik bij mijn reactie nog een toevoeging zou doen.
Dat doe ik nu: ik weet waar ik in verdriet en narigheid mijn troost moet zoeken, mensen hoeven mij daarin de weg niet wijzen, hoewel ik de afgelopen tijd heel veel goedbedoelde raadgevingen uit mijn naaste omgeving heb ontvangen.
Als ik niet geweten en gevoeld zou hebben dat God er altijd voor mij is, in vreugde, maar ook in zware, verdrietige tijden, was ik er nooit doorgekomen.
Mijn man noemde het altijd een 'lijntje'met God, en ik heb ervaren dat ik dat lijntje ook mag hebben, for better en for worse.
En dat kaarsje, ja, ik hecht daar waarde aan, maar daar komt misschien ook wel bij dat ik erg van sfeer en kaarsen houd, elke dag eigenlijk.
Hartelijke groet,
Grace.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 12:57
 
CROSSROAD317 schreef:
Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.
Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo

Ik zal proberen het genuanceerder te zeggen.
Waar het mij om gaat is de tekst "Ik ben de HEER"
Je kunt beter je verdriet bij de HEER neerleggen, dan iets anders te doen. Hij weet beter dan wie dan ook wat verdriet is, zeker als het gaat om het betreuren van een dode.

Ik weet zelf niet waar de gewoonte / traditie van "een kaarsje branden vandaan komt". In de bijbel komt het alleen voor als het branden van kaarsen in de 8 armige kandelaar dacht ik. Misschien dat iemand anders de herkomst weet van de gewoonte / traditie van het kaarsje branden??

Ik vind dat jij over het branden van kaarsen een iets te simpele voorstelling geeft. Je weet toch ook wel over het aansteken van de kaarsen op vrijdagavond bij het begin van de viering van de Sabbath,met bijbehorende zegenspreuken.
En het Joodse chanoeka feest, wanneer elke avond een menorahkaars extra aangestoken wordt, met bijbehorende zegenspreuk.
De acht-armige kandelaar is de menorah van het chanoeka feest. Hij staat levensgroot voor de Knesseth in Jeruzalem.
Het heeft te maken met de inwijding van de tweede Tempel, toen er alleen nog maar 1 kruikje olie gevonden werd, en de kandelaar daar 8 dagen van gebrand heeft. Juist het Joodse geloof kent heel veel symboliek, die mij erg aanspreekt.

In onze kerken vind men symboliek nog weleens iets wat niet goed zou zijn.
Zoals Willemijn ook de Paaskaars aanhaalt, ikzelf vind de zichtbare aanwezigheid van de vlam die staat voor Gods licht in ons midden doordringen tot in het hart, dat kan een ondersteuning zijn in de beleving van de eredienst.
Ik ben zelf erg thuis in het liturgisch bloemschikken. Een schikking wordt gemaakt om een bijbelgedeelte te verduidelijken, en uit te leggen, van oudsher hebben bloemen en planten een betekenis, iets wat heel veel mensen allang niet meer weten. Als je dat dan uitlegt, krijg je hele bijzondere reacties, en het raakt mensen dat je het evangelie, en de boodschap kunt ondersteunen met een schikking die betekenis heeft.
Het is natuurlijk in een tijd ontstaan dat de mensen zelf de bijbel niet lazen en symbolen en rituelen een structuur en belevenis gaven.
Dat staat allemaal niet in de Bijbel, maar kan het daarom niet van belang zijn?

Een rabbijn zegt hierover, de Bijbel, in het bijzonder de Pentateuch plaatst mensen en gebeurtenissen voor u als een schilderij. Zonder toelichting, zonder beschouwing, zonder motivering. Een symboliek wordt er neergezet, het is aan ons om die te vinden. Zo blijft alles fris en nieuw, en het is aan ons om het aangebodene te doorgronden, na te voelen, en zelfstandig te beleven. Er wordt ruimte aan de fantasie gelaten en recht gegeven aan het denkende verstand, Dus de Bijbel laat zich niet alleen lezen, maar zien, en dankt ook hieraan aan zijn eeuwige bekoring. Hij spreekt natuurlijk over de uitvoering en beleving van het Joodse geloof, zeg ik erbij.

Dat wil niet zeggen dat je maar aan kunt rotzooien, er zijn veel nieuwe rituelen waar ik van vind dat je kunt zien dat mensen zoekende zijn, omdat ze de Bijbel, daarmee ook God, niet kennen.

Grace
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 13:03
 
ARJAN007 schreef:
Het gaat niet alleen om angst voor de dood, maar ook om het feit dat het leven op aarde de moeite waard is om geleefd te worden. En dat gun ik in principe ieder mens!
Wie alleen maar uitkijkt naar het leven bij God heeft er niets van begrepen waarom de aarde er is en waarom mensen op de aarde gezet zijn. Het leven hier is echt geen tranendal!

Eerlijk gezegd vind ik het erg vergezocht als mensen die zonder occulte bijbedoelingen een boeddhabeeldje in huis plaatsen, daardoor per definitie in de hel terechtkomen. Het lijkt mij eerder dat God een veel ruimer hart heeft, zodat er plaats is voor heeel veel mensen! (voor veel méér mensen dus dan alleen het smaldeel van de pinkstergemeenten!)

Natuurlijk zullen er mensen in de hel belanden, maar het oordeel dáárover komt God toe. Het is niet aan ons om te bepalen wie in de hel komt en wie in de hemel. Daarom lijkt het me beter om te vermoeden (!) dat iedereen die gelooft in de hemel komt, tenzij.......

Zo... dat is tenminste een positiever begin van de dag!
Allereerst vind ik wel dat je enorm veroordelend naar de pinkstergemeente bent. We denken abosluut niet zo exclusief als dat jij hier doet beweren.
Wat betreft occult, heb je zelf eens mensen moeten bevrijden? Als je dat één keer meemaakt, weet je hoe mensen er gebukt onder kunnen gaan. Lees maar eens in de bijbel over die man die naakt rondliep. De demonen hadden hem helemaal van zijn eigen waarde beroofd. Hij was niet meer in staat zelf na te denken. Jezus bevrijdde hem en daarna kwam hij weer bij zinnen.
Je kunt wel lacherig gaan doen en zeggen, dat loopt zo'n vaart niet. Maar het zou verstandig zijn als je het wat serieus zou nemen. En een afbeelding van Buddha in huis nemen is gewoon een afgod in huis nemen. Ook al zijn ze in de fabriek gemaakt, het weerspiegelt wel een afgod en dan maakt de fabricage niet uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 13:07
 
CHATULIEM619 schreef:
Allereerst vind ik wel dat je enorm veroordelend naar de pinkstergemeente bent. We denken abosluut niet zo exclusief als dat jij hier doet beweren.
Wat betreft occult, heb je zelf eens mensen moeten bevrijden? Als je dat één keer meemaakt, weet je hoe mensen er gebukt onder kunnen gaan. Lees maar eens in de bijbel over die man die naakt rondliep. De demonen hadden hem helemaal van zijn eigen waarde beroofd. Hij was niet meer in staat zelf na te denken. Jezus bevrijdde hem en daarna kwam hij weer bij zinnen.
Je kunt wel lacherig gaan doen en zeggen, dat loopt zo'n vaart niet. Maar het zou verstandig zijn als je het wat serieus zou nemen. En een afbeelding van Buddha in huis nemen is gewoon een afgod in huis nemen. Ook al zijn ze in de fabriek gemaakt, het weerspiegelt wel een afgod en dan maakt de fabricage niet uit.

Wat mij opvalt is het volgende...
Het uitdrijven van Demonen gebeurt eigenlijk enkel door mensen uit de pinkstergemeenste of stromingen die daar oplijken,
Wil dit dan zeggen dat deze mensen eerder "bezeten"zijn of wil het zeggen dat deze mensen het sneller herkenen...of wil het zeggen dat anderen het niet kunnen zien....Of wil het zeggen dat deze mensen iets als occult maken wat het niet is omdat men een andere mening heeft???
Graag zou ik hier antwoorden op krijgen... Want ik weet niet goed wat ik er van moet denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 13:11
 
MAATJES468 schreef:
Wat mij opvalt is het volgende...
Het uitdrijven van Demonen gebeurt eigenlijk enkel door mensen uit de pinkstergemeenste of stromingen die daar oplijken,
Wil dit dan zeggen dat deze mensen eerder "bezeten"zijn of wil het zeggen dat deze mensen het sneller herkenen...of wil het zeggen dat anderen het niet kunnen zien....Of wil het zeggen dat deze mensen iets als occult maken wat het niet is omdat men een andere mening heeft???
Graag zou ik hier antwoorden op krijgen... Want ik weet niet goed wat ik er van moet denken.
Ik denk dat de traditionele kerk daar veel minder oog voor heeft (gehad).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat de traditionele kerk daar veel minder oog voor heeft (gehad).


Dat weet ik wel zeker Chat. Ik kom uit de traditionele kerk en stond met mijn oren te klapperen toen ik hoorde van demonen en het uitdrijven daarvan.
Gelukkig en echt GOD zij dank heb ik daar nu meer kennis en weet van gekregen en daar ben ik zo blij mee!


Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 Volgende
Pagina 14 van 17