ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LIESBETH326
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LIESBETH326
Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 22:49
BerichtOnderwerp: Ken Hem in al uw wegen.
 
Met vallen en opstaan leer je lopen, is het spreekwoord. Knipoog smiley Dat geldt niet minder ook voor onze geestelijke levensweg...

Ken Hem in al uw wegen... Misschien zouden we dit best wel letterlijk kunnen nemen, schrijf je Chat. Wat mij betreft mag je het 'misschien' wel weglaten. Juist ook in de kleine, concrete en onschuldig lijkende dingen wil God gekend worden! Er staat niet voor niets: ken Hem in al uw wegen, toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 22:33
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
Mooi gezegd en een mooi voorbeeld Marijan! Zo denk ik er ook over.
Ik kan er nog wel minstens zulke mooie ( Knipoog smiley )voorbeelden aan toevoegen, maar dat zou op hetzelfde neerkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 13:30
BerichtOnderwerp: Henk030
 
Henk, gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop van harte dat je in je nieuwe levensjaar de Heere dichtbij je mag weten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 22:18
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIJAN072 schreef:
Dit lied raakt me iedere keer weer als ik het hoor. Een troostrijk lied voor mensen die lijden en een oproep tot gebed. Say een prayer tonight!

http://www.youtube.com/watch?v=yLSKSlJ0-2s&feature=related

Wat een mooi lied... en heel toepasselijk voor mij vandaag.
Thanks Marijan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 20:04
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik had dus heel sterk het gevoel dat ik die man op zijn uitspraken moest aanspreken, maar buiten het feit dat ik nog steeds met mijn mond open stond van verbazing...durfde ik eerlijk gezegd ook niet uit angst voor zijn evt. reactie.
Ik heb na zijn vertrek aan de receptioniste uitgelegd dat ik als christen afstand nam van deze uitspraken omdat mijn God een barmhartig God is en niet één die iemand door de bliksem doet treffen enkel omdat hij het niet met een christen eens was...maar ik blijf het gevoel hebben dat ik deze man zelf op zijn woorden had moeten aanspreken, en zo God recht toe doen...
Wat denken jullie?

HENK710 schreef:
Daar heb je een mooie kans op dialoog om een andere kant van God te laten zien.

Een lastige situatie Tess... Ik begrijp je reactie ook goed, want de mijne zou waarschijnlijk niet heel anders zijn geweest... Maar of dat ook een goede reactie geweest zou zijn?
Het was in ieder geval, zoals Henk schrijft, een mooie kans geweest om voor de man en de receptioniste te getuigen van jouw God!
Mooi dat je die kans nog wel gegrepen hebt met de receptioniste...

Ik zou echter niet van een 'kans op dialoog' willen spreken. Ten eerste krijg ik de indruk dat de man niet echt voor rede vatbaar was, hoe zou hij dan in dialoog kunnen gaan? Ik denk dat confrontatie dichter bij de werkelijkheid zou zijn... Hooguit zou het een kans op een gesprek zijn...
Ten tweede doet het me denken aan het volgende citaat: voor een ware dialoog moet je ervan uitgaan dat de ander wel eens gelijk zou kunnen hebben. Anders gezegd, in een dialoog ben je bereid om naar elkaars mening te luisteren en om daar evt. wat van te leren. Lijkt me niet aan de orde in deze situatie...


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op vrijdag 8 januari 2010, 20:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 23:38
BerichtOnderwerp: Relatie en schuld
 
Dit vind ik wel schokkend... Iets waar ik me toch altijd in heb kunnen vinden wordt in twijfel getrokken... Ik heb de bron bekeken en kwam de volgende conclusies tegen:

Quote:
III. Conclusies t.a.v. de Catechismus.
1. De leer van de Catechismus heeft als hoofdzaak: schuld, straf, plaatsvervangende betaling en vergeving van zonden (zondagen 4-7). De uitleg van de rechtvaardiging door het geloof is hierdoor beheerst (Zondag 23) en ook de behandeling van de wet (in het stuk der dankbaarheid). Het nieuwe leven lijkt niet krachtig door te kunnen
breken.
2. De bewijsteksten die vanuit de Bijbel worden aangedragen in de Catechismus, geven niet het recht om de leer van de Catechismus over de verzoening en rechtvaardiging Bijbels te noemen.
3. In de Catechismus krijgt de verandering van het hart en leven van de gelovigen niet de centrale aandacht die de Bijbel daaraan geeft. Verlossing door wedergeboorte maakt ons tot rechtvaardige mensen, die eensgezind worden met God en passen bij Hem. Dat is de bijbelse verzoening, maar de Catechismus leert de onbijbelse verzoening door voldoening (door in feite ‘formele toerekening’ van wat Jezus deed
op Golgotha: onze schulden betalen).

Bron: http://www.jezusinons.nl/img/De%20heidelbergse%20catechismus.pdf

Ik denk dat hier een kern van waarheid inzit, maar ik moet er nog verder over nadenken wat ik er precies van vind...


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op maandag 4 januari 2010, 23:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 22:47
BerichtOnderwerp: een nieuw jaar...
 
IMRE695 schreef:
Ik heb hier wel een wat filosofische vraag bij. In welke levensgebieden is het belangrijker de wil van God te doen i.p.v. je eigen verlangen en wil te volgen? Waar ligt de grens? Een mens neemt de hele dag door kleine en grotere wilsbesluiten.

Of anders: waar ligt de grens tussen de vrije wil van de mens en de overgave van onze wil aan God? Wanneer is het 'Uw wil geschiedde' en wanneer is het wel verantwoord mijn eigen wil te volgen?

Ik denk niet dat er een echte grens is. God wil ons helemaal, Hij vraagt om totale overgave en dat we in alles leven tot Zijn eer!
Ik geloof dat de Heilige Geest Gods kinderen helpt om het goede te doen.
Natuurlijk zit er verschil in hoe kleine en grotere wilsbesluiten genomen worden. Hoe groter en vérstrekkender het besluit dat je moet nemen zal zijn (bv. nieuwe baan, relatie, verhuizing), des te meer zul je op zoek willen gaan naar wat Gods wil is.
Hoe meer je God in je leven betrekt, ook in de kleine dingen, des te meer zal denk ik duidelijk worden wat Gods wil is...

Ik merk dat ik het lastig vind om dit te omschrijven, maar hoop dat toch enigszins duidelijk is geworden hoe ik er tegenaan kijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 22:34
BerichtOnderwerp: Moppentrommel
 
Nog even... hoewel de aarde niet draait om de zon, draait tie toch wel om zijn eigen as...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 18:48
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
JILL658 schreef:
Wat is vriendschap?

Is het delen samen
in vreugd en verdriet
samen oplopen
maar ook loslaten
als de ander
er om vraagt

om de ander
de tijd de ruimte
de vrijheid
te geven
om te komen
waar hij/zij wil komen
zonder twijfels
besluiten kunnen nemen

het kost je wat
dat loslaten
de afstand
het doet pijn
maar voor die ander
heb je dat over
wat de uitkomst
ook zal zijn
dat is echte vriendschap
voor mij
Jill

Jill, mooi en... momenteel heel herkenbaar! Dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 17:38
BerichtOnderwerp: een nieuw jaar...
 
[quote=MARIO216]Het is daarom best triest dat sommigen de weg naar de kerk kwijt zullen raken in die duisternis en helemaal verdwalen en afwijken. [quote]

Volgens mij heb je het hier over een andere duisternis dan in het citaat bedoeld wordt. Daarin staat duisternis volgens mij voor het onbekende, je weet niet wat je te wachten staat. Terwijl wij mensen, tenminste ik wel, dit juist zó graag wel zouden willen weten, een stukje controle willen hebben over ons leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 17:04
BerichtOnderwerp: Wat wil je laten zien met je profielfoto?
 
ROBBEDOES873 schreef:
Als je zo op cm rond kijkt en zeker ook hier in het forum...
Zie je allerhande verschillende profielfoto's...
Waarom heb je nu juist die foto als profielfoto?
Oftewijl wat wil je laten zien met je foto??

Nou... hoe ik eruit zie...
Iemands uiterlijk en (vooral) uitstraling vind ik belangrijk, hoewel ik het innerlijk minstens zo belangrijk vind.
Maar ongeacht of iemands uiterlijk / uitstraling mij nou wel of niet aanspreekt, respect verdient iedereen, op grond van zijn menszijn! (zie topic respect)


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op vrijdag 1 januari 2010, 17:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 08:16
BerichtOnderwerp: een nieuw jaar...
 
Dit kwam ik ergens tegen en vond het de moeite waard om met jullie te delen...

Ik zei tot de man die stond bij de ingang van het jaar: "Geef mij een licht opdat ik veilig het onbekende tegemoet kan treden".
En hij antwoordde: "Ga de duisternis in en leg je hand in de hand van God, dat is beter voor je dan licht en veiliger dan een bekende weg".


Vertrouwen... waarom is dat soms zo moeilijk?!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 20:50
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
Het is nogal wat... een vloek uitspreken over iemand namens God...
Is dat iemand (ver)oordelen en de naam van God gebruiken om het oordeel kracht bij te zetten? Oordelen is aan ons mensen niet besteed! Jezus zegt: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

De mensen hebben Jezus min of meer vervloekt door Hem aan het kruishout te nagelen. Jezus bracht daar in praktijk wat Hij de mensen geleerd had: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen (Mattheus 5:44).
Laten wij Zijn voorbeeld maar volgen...

Verder kwam ik in de brief van Jakobus (hfd. 3) nog een paar mooie verzen tegen:
8 Maar de tong kan geen mens temmen; zij is een onbedwingelijk kwaad, vol van dodelijk venijn.
9 Door haar loven wij God en den Vader, en door haar vervloeken wij de mensen, die naar de gelijkenis van God gemaakt zijn.
10 Uit denzelfden mond komt voort zegening en vervloeking. Dit moet, mijn broeders, alzo niet geschieden.
11 Welt ook een fontein uit een zelfde ader het zoet en het bitter?
12 Kan ook, mijn broeders, een vijgeboom olijven voortbrengen, of een wijnstok vijgen? Alzo kan geen fontein zout en zoet water voortbrengen.
13 Wie is wijs en verstandig onder u? die bewijze uit zijn goeden wandel zijn werken in zachtmoedige wijsheid.

Voor mij wordt het dan duidelijk genoeg...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 11:54
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=MPzJ8U1hd94&feature=related

Laatst aangepast door
LIESBETH326
op donderdag 24 december 2009, 11:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 10:34
BerichtOnderwerp: de jostiband
 
CHATULIEM619 schreef:
Waar ik moeite mee heb, is dat ik het idee heb dat ze gebruikt worden. zouden we in mijn ogen precies hetzelfde doen. Voor ons was het mooi, omdat we hem kenden. Omdat we meegeoefend hadden en met hem de tekst geleerd hadden.

Chatuliem, ik kan je idee van gebruikt worden niet goed plaatsen. Wat bedoel je daarmee? Het voorbeeld van je zoon lijkt mij een niet helemaal goed voorbeeld, omdat het doel / reden van het optreden anders is.
Ik heb ooit wel eens mensen ontmoet die op de jostiband zaten. Daar waren ze zóó trots op! Dat was voor hun een lust en geen last. Wat is er dan mooier als je iets dat je met zoveel vreugde doet ook mag delen met andere mensen? Dat geldt voor iedereen, wel of niet gehandicapt.
Pas als er sprake is van een last, is er volgens mij sprake van gebruikt worden (voor vermaak van het publiek), toch?


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op donderdag 24 december 2009, 10:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 23:26
BerichtOnderwerp: de jostiband
 
[quote=MARISKA601]dit artikel plaats ik hier vanwege een discussie op de chat.
waarin er nog al wat vooroordelen waren.
deze mensen zij ook God's kinderen.

ik heb ze regelmatig voor de tv gezien.
en iedere keer word ik emotioneel als ik ze zie spelen.
zelf kan ik het niet.
toch knap van ze dat zij het wel kunnen.


Alle jostibandleden kinderen van God? Zou kunnen, maar dan zou je ze wel persoonlijk moeten kennen om daar iets over te zeggen...
Ze zijn wel allemaal schepselen van God, maar dat is, vind ik, wat anders dan kinderen van God. Een kind van God ben je als in Hem gelooft.

Ik ben vorige week naar een concert geweest waarin o.a. de jostiband optrad. Ik heb genoten van de puurheid die deze mensen uitstraalden en van de manier waarop zij opgaan in de muziek...


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op woensdag 23 december 2009, 23:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 22:03
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
[quote=ARJAN007] Ik snap eigenlijk niet waarom er hier zoveel storingen moeten zijn in ons land. In landen als Noorwegen, Zweden en Finland hoor ik eigenlijk zelden of nóóit over wissels die vastzitten, treinen die vanwege een beetje sneeuw uitvallen.

Ik ben blij dat ik niet hoef te horen over vastzittende wissels in genoemde landen. Wat moet ik met al die informatie? Knipoog smiley
En ik betwijfel of die landen op de hoogte zijn van de Nederlandse wissels die vastzitten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 21:43
BerichtOnderwerp: Respect
 
Volgens mij... is er respect dat ieder mens verdient op grond van zijn menszijn en is er respect dat iemand verdient op grond van zijn daden of status.
Daarnaast is er onderscheid tussen respect geven en respect vragen. Iedereen wil gerespecteerd worden, maar anderen respecteren blijkt veel moeilijker te zijn (in praktijk). Ook al zeggen we soms heel gemakkelijk dat we respect hebben voor iemand... Is het niet zo dat we geneigd zijn om een ander te respecteren als diegene ook respect voor ons heeft?
Laten we er maar eens mee beginnen om een ander te respecteren voordat we respect verwachten van de ander...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:18
BerichtOnderwerp: KERST VAN BINNEN
 
Heel mooi!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 20:55
BerichtOnderwerp: Boekentip....
 
JILL658 schreef:
Wat voor mij een heel verhelderen boek is en die ik een ieder wil aan raden.
Als je nog geen echte Papa relatie hebt met God dan is dit een boek dat je kan helpen om God zo te gaan ervaren.
Het gooit heel wat huisjes en religie over boord. Vrijheid in Hem. Vrijheid om met Papa te praten te wandelen te eten te zingen te rusten en Zijn Liefdevolle omarming te ervaren en te voelen.

De Uitnodiging van W Paul Young
ISBN 978 90 435 1550 4


Een heel bijzonder boek, ja. Bijzonder in de zin van: ik weet nog niet zo goed wat ik er van vinden moet... God wordt als Vader, als Jezus en als Heilige Geest wel heel concreet, als drie mensen neergezet. Enerzijds is het verdiepend om op die manier tegen God aan te kijken. En de gesprekken die de hoofdpersoon voert met Papa, Jezus en de Geest zijn mooi om te lezen. Het toont hoe God met mensen om wil gaan. Anderzijds roept het ook veel vragen op zoals wat moet ik met het godsbeeld van iemand anders. Bovendien wordt God wel heel concreet 'getekend', op het oneerbiedige af soms.
Maar.. ondanks deze kritische opmerkingen, is het boek wel aan te raden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 23:49
BerichtOnderwerp: Christen en milieu
 
Een hot item momenteel en daarom zeker een topic waard...

Als christen worden we geroepen zorg te hebben voor de schepping en onze naaste. We zijn als rentmeesters aangesteld over Gods schepping.
We zouden dan ook blij moeten zijn met de aandacht die er is voor de verandering van het klimaat.
Hoewel een groot deel van de vervuiling die klimaatverandering veroorzaakt in het Noorden wordt geproduceerd, zijn mensen in het Zuiden vooral slachtoffer van de gevolgen: overstromingen, droogte, hongersnood.

Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik hier niet echt mee bezig ben. Terwijl het dus wel zou 'moeten'.
Herkennen jullie dat en hoe zou het komen dat dit niet echt leeft bij veel mensen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:19
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
Ik denk dat de wet nog steeds voor ons geldt. Alleen ben ik niet zo gelukkig met de term 'wet'. Klinkt zo wettisch...
Ik zie het meer als een leefregel van dankbaarheid. Pas hoorde ik iemand die vergeleek het met een rode loper. God heeft aanwijzingen gegeven hoe wij praktisch kunnen leven zoals Hij het wil en tot Zijn eer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 21:05
BerichtOnderwerp: gebed voor mezelf en de genen die ronddom mij...
 
Robbedoes, veel sterkte! Ook al ken ik je niet, God kent je wel en daarom zal ik voor je bidden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:53
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Zowel christen als moslim geloven in God de Schepper. Dat is hetzelfde.

Het grote, fundamentele verschil is dat de islam de vergeving en verlossing van zonden niet kent. Ieder mens blijft zélf altijd verantwoordelijk voor zijn eigen daden en moet de gevolgen daarvan dragen bij het eindoordeel.
Een christen wordt gered uit genade, waar moslims het moeten verdienen door gehoorzaamheid.

Wat mij betreft is dat wat anders dan 'er anders mee omgaan'...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 13:33
BerichtOnderwerp: de clown - Gerald Troost
 
prachtig lied! En zo herkenbaar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 13:29
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
Volgens mij gaan hier een beetje twee discussies door elkaar.
1) de vraag 'hoe gaat het met je' als openingszin gebruiken van een gesprek.
2) vragen naar hoe het met iemand gaat, terwijl je eigenlijk geen belangstelling hebt en/of niet luisteren wil naar als het minder goed gaat.

Wat betreft het eerste, daar heb ik persoonlijk niet zo'n moeite mee. Er zijn genoeg mensen die dat wel vragen vanuit echte belangstelling. Het is wel zo dat ik bijna altijd 'goed' antwoord. Vervolgens vertel ik iets over druk, druk, druk met ... (algemeenheden dus) en van lieverlee komt vanzelf boven water dat het misschien wel niet zo goed gaat...

Tja, en het tweede, dan vind ik wel dat de vraag 'hoe gaat het met je' beter niet gesteld kan worden. Heb je geen tijd om een antwoord aan te horen, dan zou ik zeggen (en doen): gebruik de tip van Jenny.

Ik ben iemand die niet meteen m'n zorgen zal uiten, eerder te lang voor mezelf zal houden. Het opstapje van algemeenheden helpt mij om op tijd in te schatten in welke mate de belangstelling echt is of dat het meer beleefdheid is. Bovendien, het voorkomt dat ik Gefrustreerde smiley

Vrienden tonen geen beleefdheid, maar belangstelling. Dat neemt niet weg dat zelfs een vriend even geen ruimte in zich kan hebben voor zorgen van een ander. Dat kan en dat mag, als uitzondering en ervan uitgaande dat je normaalgesproken als vrienden altijd bij elkaar terecht kunt! Maar ik pleit er wel voor om dat dan gewoon te benoemen: 'vervelend! Ik zou er graag voor je willen zijn, maar het lukt nu even niet, zal ik je morgen bellen?'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 23:52
BerichtOnderwerp: citaten...
 
Een fanaticus is meestal een weifelaar, die een besluit genomen heeft.
Godfried Bomans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 23:29
BerichtOnderwerp: Marktplaats
 
Wat krijg je als je een niet-christelijke kerstboom maalt?



houtsplinters...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:43
BerichtOnderwerp: vergeven
 
Henk, bedankt dat je me erop attendeerde... Knipoog smiley Het woord oproep vind ik net iets te vrijblijvend. Ik wil het graag vervangen door opdracht.
We hebben zelfs de opdracht om volmaakt te zijn en iedereen snapt dat niemand volmaakt is...

Btw, ik heb trouwens een kleine wijziging gemaakt in mijn vorige post, aangegeven met cursieve letters


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op donderdag 10 december 2009, 19:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326 (44)





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 18:45
BerichtOnderwerp: vergeven
 
Ik schrijf met schroom, want het is een teer onderwerp...
Robbedoes, ik ben het met je eens; dat het de één wel lukt om te vergeven is geen argument dat het een ander ook moet lukken om te vergeven.

Toch, Jezus is duidelijk in zijn oproep aan ons om anderen te vergeven. We kennen allemaal de bede: vergeef ons onze schulden, zoals wij ook hebben vergeven (ja dat staat er echt in de NBV) die ons iets schuldig zijn.
Vergeven is volgens mij een proces van verwerking van pijn en gekwetste gevoelens. Zeker als je dagelijks opnieuw wordt geconfronteerd met de gevolgen en de pijn is vergeven erg lastig, menselijkerwijs gesproken misschien wel / haast onmogelijk te noemen. Dan kan het loslaten en overgeven aan God denk ik al een enorme stap zijn...


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op donderdag 10 december 2009, 19:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LIESBETH326
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 Volgende
Pagina 15 van 16